۱۰ مسئله‌ای که در ورکشاپ‌ معماری یاد نمی‌گیرید

موضوع: چرا رویداد
تاریخ: ۲۵ شهریور ۱۳۹۵
ورکشاپ معماری

بسیاری از افراد مدت زمان زیادی را صرف پیدا کردن بهترین کلاس‌ها و دوره‌های معماری، مطالعه و گرفتن نمرات عالی می‌کنند، در حالی‌که به نظر می‌رسد هیچ کدام از این موارد برای موفقیت در رشته‌ی معماری کافی نیست. اگر با دید نمره و مدرک در یک ورکشاپ معماری و یا حتی سایر کلاس‌های دانشگاهی شرکت کنید هیچ ارزشی نخواهد داشت.


بسیاری از افراد مدت زمان زیادی را صرف پیدا کردن بهترین کلاس‌ها و دوره‌های معماری، مطالعه و گرفتن نمرات عالی می‌کنند، در حالی‌که به نظر می‌رسد هیچ کدام از این موارد برای موفقیت در رشته‌ی معماری کافی نیست. اگر با دید نمره و مدرک در یک ورکشاپ معماری و یا حتی سایر کلاس‌های دانشگاهی شرکت کنید هیچ ارزشی نخواهد داشت.

تنها چیزی که در معماری ارزشمند می‌باشد، کسب توانایی است. در ورکشاپ های معماری چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت، اما برخی مسائل وجود دارد که به احتمال زیاد به شما یاد نخواهند داد و ندانستن آن نیز مشکلات زیادی برای شما به همراه خواهد آورد. از همین رو ما نکاتی را جمع‌آوری کرده‌ایم که دانستن آن‌ها برای کسانی که می‌خواهند در رشته‌ی معماری موفق شوند ضروری به نظر می‌رسد.

این نکات توسط Linda Bennett دانشجوی معماری دانشگاه UTS ارائه شده، وی تاکنون توانسته چندین رتبه‌ی برتر طراحی را به خود اختصاص دهد.

برد و باخت را فراموش کنید

معماری بدون شک امری ذهنی است و اساتید شما اغلب تمایل دارند که در کارهای شما ارزش‌هایی را بیابند. زمانی‌که شما تمرکز بر کارهای دیگران را متوقف می‌کنید، توانایی ارائه‌ی ارزش در طراحی خود را به دست می‌آورید و در نهایت با رد کردن روند مقایسه‌ی خود با دیگران، شروع به تعریف استانداردهایی برای خود می‌کنید. بدین ترتیب شما معیارهای خاص خود را برای موفقیت ایجاد می‌کنید.

مربی‌تان را همانند مشتری خود بدانید

اگر در یک ورکشاپ معماری حضور پیدا کرده‌اید، باید به نظرات استادتان به دقت گوش فرا دهید. استاد شما احتمالا تاکنون با مشتریان بسیاری رو در رو شده است و به خوبی می‌داند که شما چگونه باید رفتار کنید. بنابراین دانشجویانی که بتوانند ایده‌ی خود را به خوبی برای استادشان توضیح دهند، احتمالا مقابل مشتریان‌شان هم مشکلی نخواهند داشت. سعی کنید در کلاس بیشترین اطلاعات را از استادتان دریافت کنید، اما اگر احساس کردید به کمک بیشتری نیاز دارید؛ از استادتان برای مشاوره در دفتر خودش یا جایی دیگر وفت بگیرید.

زمان زیادی را برای انجام پروژه‎ها صرف کنید

خلاقیت در پروژه‌هایی که به معماری مرتبط است، نقش بسیار بزرگی دارد. برای این‌که بتوانید خلاق‌تر عمل کنید نیاز به زمان دارید، چون خلاقیت هیچ موقع به صورت آنی بروز نمی‌کند. پس هیچ موقع عجله نکنید و تمام زمان خود را برای ساخت بهترین ارزش‌ها صرف کنید.

قواعد و قوانین را بشکنید

این موضوع را شاید بتوان مهم‌ترین موضوع در یک ورکشاپ معماری دانست. اساتید شما برای این‌که مطمئن شوند دانشجویان به راحتی با چالش‌های طراحی مقابله خواهند کرد، قوانینی را ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، آن‌ها به شما می‌گویند که خانه‌ای که ایجاد می‌کنید باید دو طبقه باشد و … . با این حال، اگر راه‌حل‌های بهتری دارید باید این قوانین را بشکنید. اما همیشه چرایی موضوع را درک کنید، کنجکاوی منجر به کشف چیزهای جدیدی خواهد شد.

دانشجویی که در تلاش برای پیدا کردن راه‌حل‌های جدید و به چالش کشیدن وضع موجود است بسیار ارزشمندتر از دانشجویی است که در چارچوب قوانین فعالیت می‌کند. همواره این نکته را در نظر داشته باشید که قوانین برای شکستن ساخته شده‌اند و هنگامی‌که با موفقیت انجام شوند شما قادر خواهید بود بحث‌های باارزش‌تری برای یادگیری اعمال کنید.

ارتباط خوبی با تاثیرگذاران حوزه‌های مختلف داشته باشید

هنگامی‌که در حال یادگیری معماری هستید، پیدا کردن تاثیرگذاران و مربیانی در حوزه‌ی کاری خودتان بسیار آسان است. اما چنین افرادی شما را تنها در یک جهت هدایت خواهند کرد. در صورتی‌که اگر ارتباط خوبی با افراد خارج از صنعت داشته باشید، با دیدگاه‌های بسیار جالبی آشنا خواهید شد و می‌توانید انجمن‌های گسترده‌تری برای بحث و مذاکره ایجاد کنید.

در تصمیمات خود دقت کنید

معماری رشته‎ی فوق‌العاده پیچیده‌ای است، بسیاری از کارشناسان معتقدند شما باید تنها کارهایی را انجام دهید که نسبت به آن‌ها شور و شوق دارید. اما همان‌طور که گفتم معماری بسیار وسیع است و در چنین شرایطی احتمال این‌که در دورهای باطل به دام بیفتید زیاد خواهد بود. لذا هر زمان که احساس کردید شما برای کاری که انجام می‌دهید ساخته نشده‌اید، دلیل واقعی آن را بیابید. اجازه ندهید احساسات آنی مسیر شما را تغییر دهد، به مسائل خوب فکر کنید، همه چیز را ارزیابی کنید و سپس تصمیم مناسبی بگیرید.

مهارت‌های ارتباطی کلامی و بصری را یاد بگیرید

یک معمار باید توانایی برقراری ارتباط قویی داشته باشد تا بتواند به خوبی داستان‌سرایی کند. علاوه بر داستان‌سرایی شما باید بتوانید به خوبی ارتباط برقرار کنید، زیرا شما هیچ‌وقت نخواهید توانست به تنهایی کار کنید، علاوه بر این همواره برای گرفتن پروژه‌های بهتر درگیر برقراری ارتباطات جدید خواهید بود. به همین دلیل است که می‌گویند شخصیت‌های برونگرا اغلب در معماری موفق‌تر می‌شوند.

ارتباطات معناداری بسازید

روابطی که شما در ورکشاپ‌های معماری ایجاد می‌کنید، دیدگاه و مسیر آینده‌ی شما را می‌سازد. بسیاری از پروژه‌های موفق حاصل مشارکت افرادی هست که در ورکشاپ ها همدیگر را ملاقات می‌کنند. بیشتر از این‌که چیزهایی در یک ورکشاپ معماری یاد بگیرید، به فکر گفتگو با مردم باشید و فرصت‌هایی را برای رشد دوستی‌های حرفه‌ای خود ایجاد کنید.

مدیریت پروژه را یاد بگیرید

 Linda Bennettبه عنوان دانشجوی معماری معتقد است هیچ کاری به اندازه‌ی یادگیری مدیریت پروژه سخت نخواهد بود. در واقع او معتقد است معماران نیاز دارند که مدیران بهتر و کاربلدی باشند.

زمانی که مدیریت پروژه را یاد گرفتید قادر خواهید بود روی کارهای درست تمرکز کنید، این کارها را در زمان مناسب انجام دهید و تصمیم‌های هوشمندانه‌تری بگیرید.

انتظار نتیجه فوری نداشته باشید

هیچ وقت به دنبال رسیدن به نتایج کوتاه‌مدت نباشید، همواره بدون این‌که فکر کنید چه خواهد شد، تلاش کنید. زمانی‌که شما به دنبال نتیجه هستید، فرصت‎‌ها را برای کشف چیزهایی که انتظارش را ندارید از دست می‌دهید.

برای اطلاع از آخرین ورکشاپ‌های معماری کشور این‌جا کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *