منافع شخصی برگزاری رویداد

تاریخ: ۵ بهمن ۱۳۹۴
برگزاری رویداد

از تابستان سال ۹۲ تا به امروز من درگیر صدها رویداد بوده‌ام. هم به عنوان برگزارکننده (استارتاپ ویکند، کنفرانس وب و موبایل ایران، هاکاتهران، نکست، همفکر و…) و هم به عنوان تسهیلگر و مهمان. و بر اساس تجربه می‌توانم با اطمینان بگویم که برگزاری رویداد یکی از بهترین روش‌های مارکتینگ برند شخصی یا شرکتی است.

امروز، ابزارهای آنلاین این فرصت را به ما داده‌اند که با افراد زیادی در زمان بسیار کمی آشنا شویم. اما همچنان ملاقات حضوری، خوش‌وبِش کردن و دست طرف مقابل را فشردن یکی، از بهترین راه‌های جذب مخاطبین و مشتریان باالقوه است. حتی شاید بشود گفت که ابزار آنلاین در نهایت مکمل آشنایی رو در رو محسوب می‌شود و باید سعی کنیم مشتریان و مخاطبان خود را حداقل یک بار در سال از نزدیک ببینیم.

در ادامه بخشی از منافع برگزاری رویداد را شرح می‌دهم:

۱) نتورکینگ و همفکری فوق‌العاده
نه تنها تمام شرکت‌کنندگان در نتورک شما قرار می‌گیرند، بلکه برگزاری رویداد بهترین بهانه برای ارتباط برقرار کردن با شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه‌ی فعالیت شماست. در اصل، تمام افرادی که درگیر رویداد می‌شوند -از اسپانسر و سخنرانان گرفته تا متخصصین و مهمان‌های ویژه- همگی شما را به خوبی خواهند شناخت. شما آن‌ها را به این رویداد دعوت کرده‌اید، شما مسئول اجرای بی‌نقص و فضای گرم و دوستانه‌ی رویداد بوده‌اید و همه در آینده در دسترس شما خواهند بود.

۲)‌ یادگیری بالا
برگزاری رویداد همیشه پر از یادگیری است؛ مخصوصا اگر موضوع رویداد در حوزه‌ی تخصصی شما باشد. با برخورد با افراد مختلف و تجارب خاص‌شان، دید بهتری در مورد صنعت خود پیدا می‌کنید که شاید هیچ وقت با خواندن مقاله یا کتاب به آن دست نیابید. در ضمن طرز صحبت کردن با دیگران را نیز تمرین میکنید و  روابط عمومی خود را به صورت تجربی بهبود می‌دهید.

۳) یک حس خوب!
شما با برگزاری یک رویداد عالی، ارزش زیادی را برای خود و دیگران خلق می‌کنید. و طبیعتا شرکت‌کنندگان از شما تشکر خواهند کرد. هر چقدر رویداد بی‌نقص و منظم‌تر برگزار شود و تجربه‌ی کاربری بالاتری برای شرکت‌کنندگان داشته باشد، حس بهتری به شما منتقل می‌شود. بعضی از شرکت‌کنندگانِ رویدادهایی که من درگیرشان بودم، آن رویداد را بهترین و آموزنده‌ترین اتفاق عمرشان خطاب می‌کردند!

۴) تاثیر در جامعه
شما با برگزاری رویداد، یکی از موثرترین افراد در جامعه خواهید بود؛ به‌خصوص اگر جامعه‌ی نو و جدیدی باشد. برای مثال، استفاده از بوم مدل کسب‌وکار چند سال قبل از استارتاپ ویکند معرفی شده بود اما استارتاپ ویکند آن را رواج داد. می‌توانم ده‌ها مثال متفاوت از مفاهیم و اشخاص مختلف بزنم که به خاطر حضور در رویدادهایی مثل استارتاپ ویکند در جامعه‌ی نوظهور استارتاپی شناخته شده و تبدیل به برند شدند.

۵) استخدام
چه به دنبال کار باشید چه به دنبال همکار، رویدادها مرکز توجه همه‌ی نیروهای متخصص هستند. در این چند سال که مسئول برگزاری رویدادهای مختلف بودم، بارها به من و همکارانم پیشنهاد کارهای مختلف ارائه شد. وقتی هم که شرکت ایوند را تاسیس کردیم و به دنبال نیروی کار گشتیم، تمام افراد از نتورک بنیان‌گذاران جذب شدند.

۶) فان!
البته برگزاری رویداد استرس‌های خودش را دارد. مخصوصا اگر به تازگی تعریف و اجرا می‌شود و مخاطبین هنوز شناخت درستی از آن ندارند. اما بعد از این‌که رویداد به قول معروف «جا افتاد» واقعا می‌تواند واقعا با هر بار برگزاری یک تجربه‌ی شیرین و انرژی‌زا باشد.

 

در نهایت، ما موجوداتی اجتماعی هستیم و رویدادهای مختلف بهترین راه برای آشنایی با افراد جدید و افزایش نفوذ و نتورک شخصی و شرکتی هستند. اگر به فکر برگزاری یک رویداد هستید ولی نمیدانید از کجا شروع کنید حتما با ما در تماس باشید.

 

مطالب مرتبط

نظرات بازدیدکنندگان

  1. محمد گفت:

    واقعا همینطوره. من به شخصه خودم خیلی از موارد بالا رو تونستم تجربه کنم و با موارد دو، سه و چهار به شدت موافقم و به همتون پیشنهاد میکنم حتما واسه یکبار هم شده حتی به صورت داطلبانه درگیر برگزاری یک رویداد بشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *