5 چیزی که برای شرکت در رویداد آموزشی باید همراه خود داشته باشیم

موضوع: چرا رویداد
تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵
رویداد آموزشی

خواب مناسب، ظاهر آراسته و وقت‌شناسی لازمه‌ی شرکت در هر رویداد است. ولی شرکت در رویدادها و کارگاه‌های آموزشی باید همراه با تجهیزات کامل‌تری باشد. در این مقاله مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

رویدادهای آموزشی فرصت مناسبی برای ارتقای دانش تخصصی شما و ایجاد ارتباط با فعالان آن حوزه هستند. هدف از شرکت در یک رویداد آموزشی صرفا آشنایی اولیه با مفاهیم نیست، بلکه دریچه‌ای برای دسترسی به اطلاعات کاربردی و به‌روز در حوزه‌ی فعالیت شماست.

برخی نکات ارائه‌شده در این مقاله ممکن است بدیهی به نظر برسند ولی تجربه‌ی وبسیما در برگزاری بیش از 14 رویداد آموزشی و ارائه‌ی خدمات به بیش از 120 نفر نشان داده است که در بسیاری موارد همین نکات ساده رعایت نمی‌شوند. برای آن‌که بیشترین بازدهی از شرکت در یک رویداد آموزشی را داشته باشید، باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

کاغذ و خودکار همراه خود داشته باشید

برای یادداشت‌برداری از نکات آموزشی و اشارات مدرس، شما نیازمند کاغذ و خودکار خواهید بود. در هنگام آموزش مدرس به اصطلاحات یا وبسایت‌های گوناگونی اشاره می‌کند که ممکن است در فایل یا جزوه‌ی آموزشی ذکر نشده باشد. بهتر است این موارد را برای خود یادداشت کنید تا در آینده مطالعه‌ی بیشتری در مورد آن‌ها داشته باشید.

“در بیشتر مواقع نمی‌توانید در میان صحبت مدرس سوالات خود را مطرح کنید. در نتیجه بهتر است هرچه به ذهن شما می‌رسد را یادداشت کنید و در زمان مناسب بپرسید.”

سعی کنید از یک دفترچه یادداشت کوچک استفاده کنید تا نیازمند فضای زیاد یا سطح محکم به عنوان زیردستی نباشید، ممکن است فضای آموزشی، مناسب برای یادداشت‌برداری نباشد.

دستگاه ضبط صدا فراموش نشود

در بیشتر کارگاه‌های آموزشی، صدای استاد ضبط نمی‌شود و در آینده در دسترس شما نخواهد بود. در حالی که ممکن است شما اجازه‌ی ضبط صدای استاد را داشته باشید. همراه داشتن یک دستگاه ضبط صدای کوچک یا تلفن همراه هوشمند بسیار مفید خواهد بود.

توجه کنید که تلفن همراه شما در حالت flight mode باشد تا با دریافت پیامک یا تماس، ضبط صدا مختل نگردد، همچنین از شارژ بودن آن و برخورداری از حافظه‌ی کافی در دستگاه خود مطمئن شوید.

پیش از ضبط صدا از مدرس یا مسئول برگزاری کسب اجازه کنید و مطمئن شوید که این کار برخلاف قوانین کارگاه یا دوره‌ی آموزشی نباشد.

فلش یا مموری با کابل USB داشته باشید

در بیشتر دوره‌های آموزشی، مدرس امکان ارائه‌ی فایل‌های تکمیلی مانند پرزنتیشن، فیلم آموزشی و PDF به شما را دارد ولی ممکن است فراموش کرده باشد که این مسئله چقدر برای شما مهم خواهد بود. اگر همراه خود مموری یا فلش داشته باشید، می‌توانید از مدرس دوره درخواست کنید تا فایل‌های آموزشی را پس از پایان دوره به شما تحویل دهد.

در بسیاری موارد، شرکت‌کنندگان در دوره‌ی آموزش سئو -علاوه بر فیلم دوره- فایل‌های آموزشی تکمیلی نیز از مدرسین وبسیما دریافت می‌کنند؛ فیلم‌هایی که به راحتی در دسترس آن‌ها نخواهد بود و ارتباط مستقیم با دوره‌ی آن‌ها ندارد.

حتی اگر قرار باشد که این فایل‌ها در آینده از طریق ایمیل برای شما ارسال گردند، شما -با همراه داشتن فلش- سریع‌تر از بقیه و بدون نیاز به اینترنت تمامی اطلاعات را دریافت خواهید کرد. دقت کنید که فلش خود را فرمت کرده باشید و یا حداقل از پاک بودن و داشتن فضای کافی بر روی آن مطمئن شده باشید.

کارت ویزیت، بهترین راه شبکه سازی

شرکت‌کنندگان در یک دوره‌ی آموزشی، عموما از میان فعالان و متخصصین حوزه‌ی کاری مرتبط با آن دوره هستند. به عنوان مثال در دوره های آموزشی آکادمی وبسیما عموما صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی یا متخصصین سئو و بازاریابی محتوا شرکت می‌کنند. هر یک از این افراد در زمینه‌ی کاری خود دارای تخصص و تجربه هستند که ممکن است برای آشنایی با آن‌ها نیازمند صرف زمان و هزینه‌ی زیادی باشید.

در طول وقت استراحت یا پایان دوره با سایر شرکت‌کنندگان ارتباط برقرار کنید و تجارت خود را به آن‌ها معرفی کنید. همراه داشتن کارت ویزیت، برقراری ارتباطات آینده را برای شما بسیار ساده خواهد کرد.

شکلات، آب و خوراکی سبک

شرکت در دوره‌های آموزشی نیازمند توجه بالاست، برای یادگیری بهتر باید سطح هوشیاری شما بالا بوده و قند خون شما تنظیم باشد. همراه داشتن چند شکلات به شما کمک می‌کند از ضعف و گرسنگی احتمالی جلوگیری کنید.

معمولا رویدادهای طولانی با پذیرایی همراه هستند ولی ممکن است شما خیلی زودتر از موعد پذیرایی نیازمند نوشیدن آب یا جذب انرژی باشید. ممکن است برای نوشیدن یک لیوان آب 5 دقیقه از زمان آموزش را از دست بدهید، پس بهتر است یک بطری آب معدنی همراه خود داشته باشید.

پیشنهاد ویژه

در پایان دوره، فرصتی را برای معرفی خود به استاد در نظر بگیرید. صبرکنید تا بقیه شرکت‌کنندگان بروند و زمان کافی برای ایجاد ارتباط مهیا شود. اطلاعات تماس و راه‌های ارتباط با مدرس را از او بخواهید و تلاش کنید که ارتباط خود را در آینده نیز حفظ کنید. اگر پیش از شرکت در دوره شناخت کافی از مدرس کسب کرده باشید، برقراری ارتباط با او بسیار ساده‌تر خواهد بود.

(*این یادداشت به عنوان پست مهمان در وبلاگ ایوند منتشر شده است.)

مطالب مرتبط

نظرات بازدیدکنندگان

  1. اوتیسا گفت:

    کلاس های اقای اسماعیلی رو شرکت کردم
    واقعا تراز علمی خیلی بالایی داره

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *