۵ سخنرانی الهام‌بخش تد برای برگزارکننده‌های رویدادهای بزرگ

تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
emy kuddy ted

سازمان تد یکی از سازمان‌های غیرانتفاعی است که به جمع‌آوری اندیشه‌ها و ایده‌های نوآوران می‌پردازد؛ بسیاری از محققان و متخصصان در دنیای کسب‌وکار در برنامه‌ی تد حضور داشتند و سخنرانی کرده‌اند. برخی از این سخنرانی‌ها الهام‌بخش بوده و ممکن است جرقه‌های فوق‌العاده‌ای در اذهان ایجاد کند. ما پنج سخنرانی تاثیرگذار برای طراحان و برگزارکنندگان را از بین میلیون‌ها سخنرانی انتخاب کردیم که در ادامه می‌توانید آن‌ها را ببینید.

۱) زبان بدن شما هویت‌تان را شکل می‌دهد: سخنرانی امی کدی 

روانشناس اجتماعی، امی کدی، که تحقیقات بزرگی در زمینه‌ی زبان غیرکلامی(زبان بدن) انجام داده است، در این ویدیوی هیجان‌برانگیز از تاثیر عظیم زبان بدن(Body language) در زندگی صحبت می‌کند. او آزمایش‌هایی که طی سال‌ها انجام داده، توضیح می‌دهد و در پایان نتیجه می‌گیرد که زبان بدن ما علاوه بر این‌که در ارتباطات ما با دیگران اثرگذار است مغز ما را نیز شکل می‌دهد. این ویدیو چنان تاثیری در اعتمادبه‌نفس شما خواهد گذاشت که از همان لحظات تماشای سخنرانی آن را حس خواهید کرد. برگزارکنندگان رویداد باید این ویدیو را تماشا کنند و همواره پیشرفت و قدرت را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند.

۲) جرات مخالفت: سخنرانی مارگارت هفرنان در تد

بیشتر افراد معتقدند در یک تیم هماهنگی و سازگاری بیشتر از همه‌چیز ارزشمند است، درحالی‌که مارگارت هفرنان در این سخنرانی خود در تد مثال‌های مهمی از مخالفت‎‌هایی که منجر به اتفاقات بزرگ شده‌اند بیان می‌کند و نشان می‌دهد که بحث کردن در بسیاری از موارد منجر به پیشرفت می‌شود.

مارگارت هفرنان که تاکنون پنج کسب‌وکار موفق را راه‌اندازی کرده بود، در سخنرانی تد خود در مورد مزایای کار با افرادی که همه‌چیز را متفاوت می‌بینند صحبت می‌کند. هفرنان به رهبران توصیه می‌کند از همکاری با افرادی که همانند هم فکر می‌کنند، دوری کنند. هفرنان معتقد است که اختلافات و استدلال‌های صحیح می‌توانند خلاقیت را تقویت کنند و کمک شایانی به حل مشکلات ارائه می‌کند.

۳) چگونه صحبت کنیم که مردم برای گوش دادن مشتاق شوند؟: سخنرانی جولیان ترژر

بسیاری از مردم کلمات را با هم و با احساسات ارتباط می‌‎دهند، به‌طوریکه وقتی کلمه‌ی “آخر هفته” بیان می‌شود، مردم معمولا احساس آرامش و شادی می‌کنند و وقتی کلمه‌ی شنبه را بیان می‌کنید ناخودآگاه حس بدی در افراد پدیدار می‌شود. بنابراین واژه‌ها بسیار مهم هستند، ارتباطات درک ما از جهان اطراف را شکل می‌دهند، با این حال گاهی اوقات برخی افراد احساس می‌کنند هیچ‌کس به آن‌ها گوش نمی‌دهد. آیا تا به حال چنین حسی داشته‌اید؟

در ویدیوی زیر از تد جولیان ترژر “هفت گناه کشنده در سخنرانی‌ها” را ارائه می‌کند و به ما چهار کلید قوی برای ایجاد گفتار صحیح و قوی ارائه می‌کند که قبل از برگزاری رویداد باید از این موارد مهم آگاه باشید.

۴) اگر می‌خواهید برج بسازید، ابتدا یک تیم بسازید: سخنرانی تام وجک

تام وجک طراح مشهور جهانی در این سخنرانی یک تمرین‌ تیم‌سازی را توصیف می‌کند که در آن از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود تا برج‌هایی از اسپاگتی و مارشملو بسازند. وجک می‌گوید ایجاد همکاری اگرچه کار آسانی به نظر می‌آید، اما در عمل سخت و دشوار است. وجک در پایان با ارائه‌ی نتایج عجیب و غریب از چالش مارشملو نشان می‌دهد که چالش‌ها تجربیات مشترک و زبان مشترکی بین تیم‌ها ایجاد می‌کند. شما می‌توانید این چالش را با همکاران خود در تیم و یا حتی به عنوان راهی برای شبکه‌سازی و ارتباطات بهتر در داخل رویداد میان شرکت‌کنندگان خود برگزار کنید.

۵) چگونه بدون توجه به گذر زمان، عاشقانه زندگی کنیم: سخنرانی ایزابل آلنده

شما در ویدیوی تد زیر، سخنرانی ایزابل آلنده ۷۱ ساله را می‌بینید که همه را به زندگی عاشقانه تشویق می‌کند. صحبت‌های او نیروی عجیبی به انسان می‌دهد و به او کمک می‌کند بدون توجه به سنش رویای خود را دنبال کند. این ویدیو خصوصا برای رویدادهای کارآفرینی بسیار الهام‌بخش است. او شنوندگان را تشویق می‌کند تا شجاعت داشته باشند و علایق خود را دنبال کنند. او ثابت می‌کند که هرگز برای دنبال کردن آن‌چه که دوستش دارید دیر نیست.

مطالب مرتبط

نظرات بازدیدکنندگان

  1. استودیو اماتور گفت:

    جالب بود ممنونم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *