دوره های آموزشی چگونه منجر به موفقیت در استخدام می‌‌شوند؟

تاریخ: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
دوره های آموزشی

ما به عنوان دانش‌آموختگان آموزش و پرورش سیستماتیک مهارت‌های کافی برای پیوستن به دنیای کاری را بدست نمی‌آوریم. اما دوره های آموزشی این فرصت را در اختیار ما می‌گذارند تا کمی از این فضای بسته دور شویم، علایق و مهارت‌های خود را بهتر کشف کنیم و در زمینه‌ی کاری مورد علاقه‌ی خود شروع به کار کنیم.


ما به عنوان دانش‌آموختگان آموزش و پرورش سیستماتیک مهارت‌های کافی برای پیوستن به دنیای کاری را بدست نمی‌آوریم. اما دوره های آموزشی این فرصت را در اختیار ما می‌گذارند تا کمی از این فضای بسته دور شویم، علایق و مهارت‌های خود را بهتر کشف کنیم و در زمینه‌ی کاری مورد علاقه‌ی خود شروع به کار کنیم.

با این حال، هنوز افرادی هستند که با اهمیت و خروجی رویدادهای آموزشی آشنا نیستند. بنابراین می‌خواهم در ۶ پاراگراف به شما توضیح دهم که “چرا باید در دوره های آموزشی مختلف شرکت کنید؟” تا شغل مورد علاقه‌ی خود را پیدا کرده و استخدام شوید.

یادگیری موضوعی جدید و فراهم شدن امکان پیشرفت

یکی از عوامل اصلی برگزاری دوره های آموزشی توسعه‌ی نیروهای متخصص و کارآمد است و اکثر شرکت‌کنندگان برای یادگیری مباحث و موضوعات جدید در چنین رویدادهایی حضور می‌یابند. بهترین یادگیری زمانی حاصل می‌شود که آموزش در محیطی هیجان برانگیز، درگیرکننده، گروهی و در عین حال جذاب باشد و دوره های آموزشی چنین پتانسیلی را به خوبی فراهم می‌کنند.

پس از پایان یک دوره‌ی آموزشی و دریافت مدرک آن دوره، شما فرصت حضور در دوره‌های پیشرفته‌تری را خواهید داشت، لذا حضور در یک دوره ی آموزشی شما را برای طی کردن ادامه‌ی مسیر و پیشرفت تشویق خواهد کرد.

در فرآیند استخدام هیچ چیزی مهم‌تر از تخصص و مهارت نیست، سازمان‌ها و شرکت‌های امروزی به دنبال کارکنان متخصص هستند، زمانی‌که در موضوع و زمینه‌ی کاری خاصی تخصص پیدا می‌کنید، این فرآیند را آسان‌تر می‌کنید.

دریافت مدرک از دوره های آموزشی و تکمیل رزومه‌

انتخاب شغل مناسب و قبول شدن در مصاحبه‌ی استخدامی یکی از سخت‌ترین مسائل مربوط به اشتغال است. بسیاری از سازمان‌های امروزی به مدارکی که متقاضیان استخدام ارائه می‌کنند اهمیت زیادی قائل هستند، چرا که تنها سندی است که مهارت‌های فرد را تضمین می‌کند. سازمان‌ها نمی‌خواهند در انتخاب کارکنان‌شان اشتباه کنند و علاوه بر این مایل هستند تا با کمترین هزینه این کار را انجام دهند. بنابراین هر چه رزومه‌ی شما پربارتر باشد، احتمال انتخاب شدن برای شغل مورد علاقه‌تان افزایش پیدا خواهد کرد.

تقریبا تمام دوره های آموزشی، در پایان دوره به شرکت کنندگان خود مدرک‌های باارزش ارائه می‌کنند. بنابراین شرکت در این دوره ها علاوه بر افزایش مهارت‌های شما، رزومه‌ی قوی‌تری برای‌تان خواهد ساخت.

شبکه‌سازی و یافتن دوستان جدید

نمی‌خواهم جمله‌ی تکراری “شبکه‌سازی مهم‌ترین نتیجه و بهره‌ی شما از رویدادها است” را تکرار کنم اما مجبورم بگویم که شما بیشترین پیشنهادهای کاری جدی خود را از طریق دوره های آموزشی و شبکه‌سازی‌هایی که در این رویدادها و دوره‌ها ایجاد کرده‌اید دریافت خواهید کرد.

حمیدرضا احمدی یکی از موسسان ایوند در این باره می‌گوید: وقتی که شرکت ایوند را تاسیس می‌کردیم و به دنبال نیروی کار بودیم، تمام افراد از نتورک بنیانگذاران جذب شدند.

شبکه سازی در دوره های آموزشی

افزایش مهارت‌های ارتباطی و حرفه‌ای

مهارت‌های ارتباطی از سرمایه‌های مهم هر فرد برای موفقیت به شمار می‌روند. در مصاحبه‌های استخدامی تخصص تنها بخشی از مهارت‎‌های شما را نشان خواهد داد ویژگی‌های دیگری هم‌چون فن بیان، آمادگی در پاسخگویی، حضور ذهن و تجربه نیز نقش موثری خواهند داشت. این مهارت‌ها نه تنها در مرحله‌ی استخدام و مصاحبه بلکه پس از آن در محیط کاری نیز برای طی کردن مسیر موفقیت بسیار ارزشمندخواهد بود.

دوره های آموزشی از ترفندهای مختلف برای بهبود این مهارت‌ها بهره می‌گیرند. به عنوان مثال اخیرا در برخی رویدادها عده‌ای مامور می‌شوند تا به شرکت کنندگان جهت برقراری ارتباط‌های موثر با دیگران کمک کنند و هیچ چیز به اندازه‌ی قرار گرفتن در موقعیت‌های چالش‌برانگیز یک دوره، به توسعه‌ی این مهارت‌ها منجر نخواهد شد.

افزایش اعتماد به نفس و نگرش مثبت به خود

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که نگرش مثبت مسری است، زمانی‌که شما نسبت به خودتان نگرش مثبتی دارید این طرزفکر را به دیگران نیز منتقل خواهید کرد.

با شرکت در دوره های آموزشی مختلف، شما در موقعیت‌های مختلف قرار خواهید گرفت، تخصص به دست خواهید آورد و با افراد مهمی آشنا خواهید شد. همین موارد منجر به افزایش اعتماد به نفس و تغییر طرز فکرتان نسبت به خودتان خواهد شد. البته همه‌ی انسان‌ها در موقعیت‌هایی که برای‌شان مهم است استرس دارند، اما افراد موفق با حضور در موقعیت‌های چالشی مختلف کنترل استرس را تمرین می‌کنند.

کاهش جابه‌جایی‎‌ شغلی و یا ترک شغل

یکی از اساسی‌ترین مسائلی که در سازمان‌ها مطرح است، عدم تناسب میان شغل و شاغل است. بسیاری از افراد بدون داشتن درک درستی از مهارت‌ها و علایق خود شغلی را انتخاب می‌کنند و پس از مدتی متوجه می‌‌شوند که برای حضور در چنین موقعیتی ساخته نشده‌اند. بنابراین در پی پیدا کردن شغل جدیدی برمی‌آیند، این مسئله سازمان ها و حتی کارکنان را با هزینه های زیادی مواجه می‌کند بنابراین سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا از همان ابتدا نیروهای صحیحی را انتخاب کنند.

حضور در دوره های آموزشی و انجام کار تیمی به افراد کمک می‌کند تا با چالش‌های واقعی که در محل کار با آن‌ها مواجه خواهند شد آشنا شوند و هم‌چنین شناخت بهتری نسبت به خود داشته باشند. بنابراین از همان ابتدا شغل مناسبی را مورد هدف قرار دهند.

نتیجه گیری

همان‌طور که در پاراگراف‌های قبلی اشاره کردیم، پیدا کردن و استخدام شدن در یک شغل خوب به مهارت‌های بسیاری نیاز دارد که اغلب این مهارت‌ها با حضور در جمع‌ها و ارتباطات جمعی بدست می‌آید. حدس می‌زنم حالا که این مطلب را خواندید، ایمیل‌هایی که از دوره های آموزشی مختلف دریافت خواهید کرد را به دقت بررسی کرده و برای حضور در آن ها اشتیاق فراوانی خواهید داشت.

 

 

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *