نکات مهم برای جلب رضایت جوانان نسل هزاره در همایش‌ها

تاریخ: ۴ بهمن ۱۳۹۴
همایش جوانان

نسل هزاره که گروه سنی ما بین ۱۸ تا ۳۴ سال را شامل می‌شود؛ یکی از بزرگترین گروه‌های جمعیتی حال حاضر را تشکیل می‌دهند که هر کسب و کاری برای موفقیت خود باید توجه و وفادارسازی آن‌ها را نسبت به خود جلب کند. بنابراین اگر در فکر توسعه‌ی رویداد خود هستید، به خواسته‎‌های آن‌ها اهمیت بدهید.


نسل هزاره که گروه سنی ما بین ۱۸ تا ۳۴ سال را در بر می‌گیرد، یکی از بزرگترین گروه‌های جمعیتی حال حاضر است و در نتیجه، هر کسب و کاری برای موفقیت خود باید توجه و وفادارسازی آن‌ها نسبت به خود را جلب کند. بنابراین اگر در فکر برگزاری یک رویداد یا همایش هستید، باید آن را مطابق خواسته های آن‌ها برنامه‌ریزی کرده و پیش ببرید تا بتوانید برای مدتی طولانی از مزایای آن بهره‌مند شوید.

جذب جوانان به رویدادها

بکار گیری آخرین فناوری‌ها

مطمئن باشید که آن‌ها بالاترین سرعت های ممکن اینترنت را در اختیار دارند. سعی کنید در همایش خود از آخرین نوآوری های تکنولوژیک به جای آگهی، مقاله و جزوه استفاده کرده و حتی قبل از برگزاری رویداد به جای ثبت نام حضوری و کاغذی از ثبت نام اینترنتی استفاده کنید..

تلفن همراه

ارائه خدمات جذاب تلفن همراه کلید موفقیت شماست. اکثر افراد نسل هزاره دارای یک تلفن همراه هوشمند هستند. برنامه‌های سفارشی مخصوص گوشی‌های همراه را برای همایش خود ارائه دهید تا مخطابین جوان شما بتوانند با دانلود آن از خدمات بیشتری بهره‌مند شوند. از این طریق، شرکت کنندگان می‌توانند با یک برنامه دیجیتالی از زمان ‌بندی سخنرانی‌ها، غرفه‌ها و کارگاه‌های آموزشی به‌راحتی با خبر شوند.

ادغام با رسانه‌های اجتماعی

نسل هزاره بیشتر از هر نسل دیگری در شبکه‌های اجتماعی فعال است. این موضوع فرصتی مناسب برای بحث در مورد همایش و اطلاع رسانی بیشتر است. توییتر مهم‌ترین نقش را در همایش‌ها ایفا می‌کند. برای مکالمه و آگاهی از بازخورد شرکت‌کنندگان سعی کنید تمام هشتگ‌های مربوط به همایش خود را دنبال کنید و براساس آن‌ها کارهای مناسب را انجام دهید.

می‌توانید ایده‌های خلاقانه زیادی داشته باشید. برای مثال صفحه‌ی توییتر یا هشتگی را به عکس‌های سلفی شرکت‌کنندگان در همایش خود اختصاص دهید و به آنها یادآوری کنید تا عکس‌های خود را بر روی هشتگ ها برچسب بزنند.

تعامل و شبکه سازی

تاثیرگذار بودن روی جوانان فقط به معنی اشتراک‌گذاری دانش با آن‌ها نیست. شما باید به آن‌ها کمک کنید با یکدیگر تعامل برقرار کنند تا بر تجربیات‌شان افزوده شود. نسل هزاره به همان اندازه که می‌خواهند مطلع شوند، به سرگرمی و تعامل هم نیاز دارند. شاید این نسل ملاقات‌های رو در رو را فراموش کرده و نیازمند زمان برای صمیمت و آشنایی نزدیکتری باشند. این نوع گفتگوها اطلاعات ارزشمندی را به شما برای برنامه‌ریزی رویدادهای آینده می‌دهد.

گاها نیاز است حتی به جای استفاده از جلسات سخنرانی و بحث‌های گروهی نامنظم، از تکنولوژی برای تعامل و شبکه‌سازی بیشتر در همایش خود استفاده کنید که به شرکت‌کنندگان اجازه دهد به صورت زنده و همزمان  با یکدیگر به گفتگو در مورد همایش شما بپردازند.

ایجاد سرگرمی در همایش

برگزارکنندگان همایشهای موفق خوب می‌دانند چگونه همایشی سرگرم کننده برگزار کنند که شرکت کنندگان از شروع تا پایان و حتی مدت‌ها بعد از اتمام رویداد، در مورد آن مشغول صحبت باشند. در واقع همه افراد از سرگرمی‌های جدید لذت می‌برند. با استفاده از علامت‌های دیجیتالی یا کیوسک‌های تعاملی می‌توانید بازی سفارشی برای تشویق به تعامل بیشتر -و هم زمان ترویج نام تجاری خود- برای همایش در نظر بگیرید.

همایشی سازگار با محیط زیست

نسل هزاره بیشتر از هر نسل دیگری به وضعیت محیط زیست، افزایش گازهای گلخانه‌ای و کربن اهمیت می‌دهد. برای کاهش این آلودگی‌های زیست محیطی چه کارهای انجام داده‌اید؟

همایش خود را به دور از هر گونه آگهی کاغذی برای جلوگیری از استفاده بیشتر از کاغذ و حمایت از جنگل‌ها برگزار کنید. در سخنرانی‌ها به جای توزیع مقاله از لینک‌های اینترنتی که به‌راحتی با گوشی‌های هوشمند قابل دسترسی هستند، استفاده کنید. در پایان می‌توانید پیام‌های دوستانه برای یادآوری بازیافت و اثر مخرب بطری‌های پلاستیکی و قوطی‌های فلزی داشته باشید.

شما می‌توانید به‌راحتی خود را به جای نسل هزاره بگذارید و متوجه این موضوع شوید که آن‌ها چه انتظاراتی از سرویس و خدمات ارائه شده در یک رویداد دارند. عشق و صمیمیت خود را با میهمانان‌تان به اشتراک بگذارید و لحظه‌های رویداد را برای همیشه زنده و تازه نگه دارید…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *