چرا انتخاب تم رنگی رویداد بیش از آن‌چه که فکرش را می‌کنیم اهمیت دارد؟

تاریخ: ۵ فروردین ۱۳۹۵

رنگ‌ها به دنیای ما جلوه‌ی خاصی بخشیده‌اند. ما با قرار گرفتن در مکان‌هایی که رنگ‌های دلخواه ما را دارند و یا معانی خوبی دارند، احساس رضایت و خوشحالی می‌کنیم. معمولا همه‌ی برگزارکننده‌ی رویداد سعی می‌کنند روشنایی، سیستم‌های صوتی و طراحی دکوراسیون در یک رویداد را به بهترین نحو پیاده‌سازی کنند، اما کلید اصلی رنگ است.


رنگ‌ها به دنیای ما جلوه‌ی خاصی بخشیده‌اند. ما با قرار گرفتن در مکان‌هایی که رنگ‌های دلخواه ما را دارند و یا معانی خوبی دارند، احساس رضایت و خوشحالی می‌کنیم. معمولا همه‌ی برگزارکننده‌ی رویداد سعی می‌کنند روشنایی، سیستم‌های صوتی و طراحی دکوراسیون در یک رویداد را به بهترین نحو پیاده‌سازی کنند، اما کلید اصلی رنگ است. پالت رنگی رویداد شما بیش از دکوراسیون اهمیت دارد. چون رنگ‌ها اثرات روانی بسیاری دارند، متخصصان می‌گویند آبی رنگ آب و آسمان است و به طورکلی خاصیت آرامش‌بخشی القا می‌کند. از سوی دیگر قرمز هیجان‌برانگیز است و حتی وقتی افراد در یک محیط قرمز قرار می‌گیرند ممکن است کف دست‌هاشون عرق کند.

ممکن است کل رویداد شما فقط به خاطر انتخاب رنگ نامناسب خراب شود. کارشناسان رویدادها معتقدند پیام رویداد شما باید شفاف باشد و از رنگ‌ها درست مثل هر عنصر دیگری برای حمایت از آن‌ها استفاده کنید.

چگونه رنگ مناسب برای رویداد خود را انتخاب کنیم؟

برای مدیریت رویداد خود کارهای بسیاری باید انجام دهید، اما دقیقا در اولین گام‌های اجرا باید برای تم رنگی رویداد تصمیم‌گیری کنید. برای این‌ کار می‌توانید با اعضای تیم خود جمع شوید و با طوفان فکری بهترین رنگ را برای خود انتخاب کنید، اما قبل از انتخاب مطمئن شوید که از موارد زیر آگاهی کامل دارید:

به یاد داشته باشید که رنگ‌های مختلف احساسات و حالات متفاوتی را ایجاد می‌کنند، با انتخاب بهترین رنگ‌ها رویداد کوتاه‌مدت خود را به صورت بلندمدت در ذهن‌ها نگه خواهید داشت.

قرمز

قرمز زمانی استفاده می‌شود که شما می‌خواهید یک حس هیجان و حرکت رو به جلو در شرکت‌کنندگان ایجاد کنید و معمولا در رویدادهایی که می‌خواهند روندهای سال آینده را تنظیم کنند، استفاده می‌شود. قرمز هم‌چنین می‌تواند به معنی توجه زیاد و عشق باشد. اغلب رویدادها این رنگ را با تم کلی خود ترکیب می‌کنند تا شور و انرژی را در ترکیب رنگ خود احیا کنند.

روانشناسی رنگ- تم قرمز برای رویداد

آبی

آبی در درجه‌ی اول به معنی وفاداری و فرمان‌برداری است، بنابراین اگر می‌خواهید محصول جدید شرکت خود را راه‌اندازی کنید و مصرف‎‌کنندگان وفاداری داشته باشید، این رنگ مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب شما است. سایه‌های آبی بسیاری برای استفاده‌ی وجود دارد، اما رنگ آبی کمی تیره‌ انتخاب کنید تا روح زنده‌ و شادابی به رویداد شما القا کند. آبی معمولا رایج‌ترین رنگ مورد علاقه افراد است. این رنگ معمولا در طراحی لوگو و برندینگ بیشترین استفاده را دارد. به همین دلیل رنگی است که تقریبا در هر زمینه‌ای می‌‌توان از آن استفاده کرد.

روانشناسی رنگ- تم آبی برای رویداد

سبز

رنگ سبز نمادی از طبیعت، سلامت، احساس رشد، مراقبت از محیط زیست و یک شروع جدید است. اگر شما در صنعت بهداشت و زیبایی فعالیت دارید، این رنگ مناسب‌‎ترین انتخاب برای شما است. اگر بتوانید این رنگ را با رنگ دکوراسیون و مبلمان خود به صورت صحیح ادغام کنید، به تم فوق‌العاده‌ای دست پیدا خواهید کرد. سبز را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‎‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین رنگ‌ها در نظر گرفت.

روانشناسی رنگ- تم سبز برای رویداد

زرد

زرد معمولا برای ابراز شادی محض و جشن، انرژی و گرما استفاده می‌شود و یا حتی گاها به عنوان هشدار نیز مدنظر قرار می‌گیرد. زرد معمولا در رویدادهای پرانرژی از جمله رویدادهای ورزشی، هکاتون و غیره استفاده می‌شود.

روانشناسی رنگ- تم زرد برای رویداد

بنفش

رنگ بنفش برای موارد مختلفی مثل ناز و نعمت، معنویت، ثروت و … استفاده می‌شود. رویدادهای زیادی از این رنگ استفاده نمی‌کنند، معمولا آن‌هایی که از لحاظ مالی فوق‌العاده هستند، از این رنگ استفاده می‌کنند. برای رویدادهایی که در زمستان برگزار می‌شوند و محیط بسیار مجللی در اختیار دارید و رویداد شما به افتخار افراد مهمی برگزار می‌شود از این رنگ استفاده کنید.

روانشناسی رنگ- تم بنفش برای رویداد

نارنجی

نارنجی بر قدرت، خلاقیت و موفقیت دلالت دارد. اگر شما بخواهید اعتماد به نفس و انرژی را در رویداد خود جاری کنید، می‌بایست از این رنگ استفاده کنید. ترکیب این رنگ با سفیدو سیاه می‌تواند شور و شوق را به رویداد شما اضافه کند. نارنجی معمولا در رویدادهای هنرمدرن، رویدادهای شبکه‌سازی و سایر رویدادهای اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روانشناسی رنگ- تم نارنجی برای رویداد

سیاه و سفید

سیاه و سفید معمولا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، مگر این‌که رویداد شما شب‌هنگام برگزار شود و تعداد زیادی نور روشن و رنگارنگ داشته باشد. اضافه کردن افکت‌های درخشان و زرق‌وبرق دارد در یک پس‌زمینه‌ی تیره و سفید محیط زیبایی را می‌سازد.

روانشناسی رنگ- تم سیاه و سفید برای رویداد

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *