۵ دلیل که ثابت می‌کنند بازاریابی رویدادی باید جزو استراتژی‌های بازاریابی شما باشد

تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
بازاریابی رویدادی

افزایش‌ فشارهای رقابتی در جهان، برندها را مجبور به پیدا کردن راه‌های جدید برای تعامل با مشتریان کرده است، بنابراین بازاریابان از هر فرصتی برای شروع رابطه با مشتری بهره می‌گیرند. با این‌که ساخت ارتباطات آنلاین با استفاده از رسانه‌های اجتماعی، ایجاد محتوا و سئو به ترفندهای فوق‌العاده‌ای در بازاریابی تبدیل شده‌اند و به ایجاد یک تصویر خوب از برند منجر می‌شوند؛ اما در میان همه‌ی این تعاملات آنلاین هنوز هم تعاملات چهره‌ به چهره راه قدرت‌مندتر و ارزشمندتری برای ایجاد روابط هستند.

براساس تحقیقات موسسه CMI در سال ۲۰۱۵ بازاریابی رویدادی حتی از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، مطالعات موردی و وبلاگ‌نویسی هم پراهمیت‌تر است؛ زیرا با اضافه کردن تعاملات چهره به چهره به گفتگوهای آنلاین یک لایه از وفاداری برای برند شما ایجاد می‌کند که اجازه می‌دهد پیام خود را در مقابل حضاری که مشتاق به شنیدن آن هستند بیان کنید.

بازاریابی رویدادی

تحقیقات موسسه CMI نشان می‌دهد که بازاریابی رویدادی در سال ۲۰۱۵ جزو مهم‌ترین استراتژی‌های کسب و کارها بوده است

تعاریف بسیاری برای بازاریابی رویدادی عنوان شده است، اما در یک تعریف جامع می‌توان بازاریابی رویداد را نوعی از بازاریابی دانست که بر تعاملات چهره به چهره از طریق رویدادهای زنده، شوهای تجاری و جلسات مشارکتی تمرکز دارد. در ادامه من ۴ دلیل برای شما مطرح می‌کنم تا متوجه شوید که چرا باید بازاریابی رویدادی به بخشی از استراتژی بازاریابی شما تبدیل شود.

دلایل اهمیت بازاریابی رویدادی برای کسب و کار شما

۱) رویدادها یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی محصولات و خدمات جدید هستند، زیرا نسبت به سایر روش‌ها بازگشت سرما‌یه‌ی فوق‌العاده‌ای دارند. محصول و خدماتی که شما به صورت زنده به مخاطبان خود نمایش خواهید داد نسبت به رسانه‌های دیگر، مردم را سریع‌تر درگیر و جذب خواهند کرد و معمولا هزینه‌های کمتری در بر خواهند داشت.

۲) مصرف‌کنندگان امروز به دنبال محصولات و خدمات خاص هستند، اما با گزینه‌های خوب بسیاری مواجه می‌شوند. بنابراین شما باید راهی پیدا کنید تا مشتریان شما را بیشتر بشناسند. رویدادها مذاکره با یک مشتری بالقوه را تسهیل می‌کنند و به ایجاد یک رابطه‌ی شخصی‌تر و صمیمی‌تر منجر می‌شوند که تقریبا ایجاد آن در فضای دیجیتال غیرممکن است.

۳) رویدادها به شناخته شدن برندها و رسمیت یافتن آن‌ها کمک می‌کنند. اگر رویدادی به صورت استاندارد تهیه شود، از هر ۱۰ نفری که در یک رویداد شرکت می‌کنند حدود ۸ نفر تجربه‌‌ی خود را با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت. رویدادها معمولا با اهداف مشخصی از جمله ارتباطات، ایجاد وفاداری، ارتقا برند، فروش و غیره ایجاد می‌شوند. اگر اهداف رویداد را در نظر گرفتید، اما به نتیجه‌ای که مردم از آن خواهند گرفت توجهی نکردید، این رویداد از لحاظ تجاری کاملا شکست خورده است. بنابراین مطمئن شوید که مردم از رویداد شما لذت خواهند برد.

۴) رویدادها به گرفتن بازخورد بلافاصله در مورد محصولات و خدمات کمک می‌کنند. به جای این‌که صبر کنید تا مصرف‌کنندگان محصول و یا خدمات شما را بخرند و سپس بازخورد آن‌ها را دریافت کنید، از بازاریابی رویدادی استفاده کنید. رویدادها به شما کمک خواهند کرد تا در زمان مناسب بازخوردهای ارزشمندی را دریافت کنید و سپس خلاقیت بیشتری در محصولات‌تان ارائه دهید.

۵) خبرنگاران رویدادها را خیلی خوب پوشش می‌دهند. برای خبرنگاران میتوانید یک متن ایمیل کنید یا حتی آنها را به یک کنفرانس خبری دعوت کنید،‌ ولی رونمایی از محصول شما در یک رویداد این امکان را به خبرنگاران می‌دهد که در یک محیط پویا بهتر با محصول شما آشنا شوند، برای مقاله خود عکس تهیه کنند، و با مخاطبان پر شور و شوق شما مصاحبه کنند.

علاوه بر این موارد مهم؛ بازاریابی رویدادی به شما کمک خواهد کرد تا ارزش محصولات‌ و خدمات‌تان، با ارائه‌ی فرصت‌های مناسب و تجربه‌های به یادماندنی افزایش یابد. اما شما زمانی به تمام این مزایا دسترسی خواهید داشت که بتوانید تجربه‌ای که واقعا مورد نیاز هست را پیاده کنید و این ممکن نیست مگر این‌که با اصول یک رویداد موفق و ابزارهایی که می‌توانند در این راه به شما کمک کنند آشنا باشید.

430775021594982597271-300x150

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *