با مشهورترین کنفرانس‌های مدیریت جهان بیشتر آشنا شوید

تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۵
کنفرانس مدیریت

یادگیری علم روز مدیریت -خصوصا در کشور ما- نیاز به سرمایه‌گذاری و توسعه‌ دارد. برگزاری کنفرانس مدیریت یکی از مواردی‌ست که می‌تواند به این مسئله کمک کند. البته رویدادهای مدیریتی نه فقط به شکل کنفرانس بلکه به صورت سمینارها، همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی و حرفه‌ای هم برگزار می‌شوند.

در ادامه چند نمونه از بهترین و پرمحتواترین رویدادهای مدیریتی را معرفی خواهیم کرد.

۱) Small Business Expo

این کنفرانس مدیریت و رویداد شبکه‌سازی B2B در بسیاری از شهرهای سرتاسر ایالات متحده آمریکا از جمله لس‌آنجلس، میامی، شیکاگو، دالاس، نیویروک، سان‌فرانسیسکو و بوستون به صورت رایگان برای علاقه‌مندان به مباحث مدیریتی و حوزه‌ی اقتصاد‌ خرد برگزار می‌شود.

کنفرانس مدیریت Expo

۲) Business Innovation Factory

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با شنیدن داستان‌های قدیمی الهام می‌گیرند، این کنفرانس برای شما بسیار جالب خواهد بود. چون در آن بیش از 30 داستان‌سرا و ۴۰۰ نوآور، تجربیات خود در زمینه‌ی وظایف و اتفاقات مدیریتی کسب‌و‌کارهایشان را با شما در میان خواهند گذاشت.

کنفرانس مدیریت Business Innovation Factory

۳) America’s Small Business Summit

این کنفرانس که از طرف اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا حمایت می‌شود، به صورت سالانه و با هدف بررسی سیاست‌های بخش دولتی و همچنین روند‌های اقتصادی تاثیرگذار روی کسب‌و‌کارهای کوچک برگزار می‌شود. در آخرین دوره‌ی این کنفرانس افراد نامداری همچون استیو فوربس، باب وودوارد و ژنرال مایکل هایدن (مدیر سابق سازمان سیا) به سخنرانی پرداختند. این رویداد شامل بخشی به نام “پیاده‌روی بر روی تپه” است که در طول آن شرکت‌کنندگان می‌توانند با اعضای کنگره ملاقات داشته باشند.

کنفرانس مدیریت

۴) Grow Conference

آیا رویای ایجاد یک تغییر واقعی در دنیا را در سر دارید؟ اگر جواب‌تان مثبت است، در این کنفرانس می‌توانید با نوآوران، متفکران، کارآفرینان و مدیران موفق سرتاسر جهان ارتباط برقرار کنید و از ایده‌ها و رویاهای خود برای یکدیگر صحبت کنید. همچنین کارگاه‌های برگزار شده در طول این رویداد می‌توانند حلّال بسیاری از مشکلات شما باشند. بدون شک راه‌حل‌های جدید و ارتباطات به‌دست‌آمده در این کنفرانس، الهام‌بخش شما در ادامه‌ی مسیرتان خواهند بود.

کنفرانس Grow

۵) ICSB—World Conference on Entrepreneurship

این کنفرانس سه روزه‌ی جهانی که در زمینه‌ی کارآفرینی و مدیریت کسب‌وکارها برگزار می‌شود، شامل سخنرانان، فعالیت‌های اجتماعی و کارگاه‌هایی فوق‌العاده است. با شرکت در این کنفرانس، تجارب فراوانی در زمینه‌ی ایجاد یک کسب‌وکار پایدار و مبتنی بر محیط زیست به دست خواهید آورد.

کنفرانس مدیریت ICSB

۶) Entrepreneur Magazine’s Growth Conference

این کنفرانس مدیریت -که شرکت در آن رایگان است- بر روی کارآفرینانی که در آستانه‌ی موفقیت قرار دارند، تمرکز می‌کند. این رویداد فرصت آشنایی با رهبران کسب‌و‌کارهای کوچک و شناخت روش مدیریتی آن‌ها برای دست‌یابی به موفقیت و پیشرفت را برای شرکت‌کنندگان مهیا می‌سازد و فرصت بی‌نظیری را برای شبکه‌سازی و یافتن ارتباطات جدید برای آن‌ها فراهم می‌کند. سخنران سال ۲۰۱۴ این کنفرانس هنرمند و نویسنده‌ی نامی و خالق کتاب Unthink، یعنی اریک وال بود که در سخنرانی‌اش به موضوع نحوه‌ی استفاده از خلاقیت برای رسیدن به موفقیت در کسب‌وکار پرداخت.

کنفرانس مدیریت Growth

۷) America’s Small Business Development Center Conference

این رویداد نیز برای کسب‌و‌کارهای کوچک در نظر گرفته شده و توسط مرکز کسب‌و‌کارهای کوچک نیز حمایت می‌شود. در این کنفرانس مدیریت چهار روزه می‌توانید با مدیران، مالکان و مشاوران کسب‌و‌کارهای کوچک ارتباط برقرار کرده و در سمینارهای مختلف و کارگاه‌های آموزشی حرفه‌ای شرکت نمایید. شرکت‌کنندگان این کنفرانس هر سال با دستی پر از مهارت‌های کسب‌شده و محصولات مختلف به سوی کسب‌وکار خود باز می‌گردند.

کنفرانس مدیریت Development Center

۸) The European Business & Management Conference

این کنفرانس بین‌المللی و بین‌رشته‌ای همه‌ساله طیف وسیعی از دانشگاهیان و شاغلین حوزه‌های مدیریتی و کسب‌وکار را در کنار یکدیگر جمع می‌کند تا از جدیدترین دستاورد‌ها، تحقیق‌ها و اکتشافات آن‌ها در زمینه‌ی کسب‌وکار و مدیریت رونمایی کند. مباحث مطرح‌شده در رویداد سال گذشته‌ی این کنفرانس شامل افزایش شکاف ثروت بین کشور‌ها و شهرها و ایجاد اختلاف طبقاتی در میان مردم و ضایعات و خسارات به وجود آمده‌ی ناشی از آن از جمله خشم و جنگ و ملی‌گرایی‌های افراطی بود. حاضرین در این کنفرانس سعی داشتند تا با ارائه‌ی جدیدترین راهکارها و تحقیقات خود، با بهبود روند مدیریتی و ایجاد تعادل در کسب‌وکارهای سرتاسر دنیا عوامل این مشکلات را از میان برداشته و خسارات ناشی از آن‌ها را به حداقل برسانند.

کنفرانس مدیریت Business & Management

۹) Small Business Conference

این کنفرانس مدیریت در ماه آوریل از هر سال میلادی در شهر واشینگتون (آمریکا) برگزار می‌شود و محوریت اصلی آن الهام‌بخشی و گسترده‌سازی فضا برای مدیریت بهتر و اداره‌ی کسب‌و‌کارهای خرد است. در طول این کنفرانس شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق جلسات، کارگاه‌های آموزشی و همچنین صرف ناهار در کنار بزرگترین مدیران و رهبران کسب‌و‌کاران نوآورانه از تجارب آنان بهره‌مند شده و جهان کسب‌و‌کارها را از زاویه‌ی دید و با بینش آنان بررسی کنند. در نهایت، شرکت‌کنندگان حاضر در این رویداد یک روزه با کوله‌باری از تجارب و مهارت‌های کسب‌شده در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری و مدیریت هزینه‌های کسب‌وکار به سمت تجارت خود باز می‌گردند تا آن را به سمت مرحله‌ی جدیدی از فرآیند پیشرفت ببرند.

کنفرانس مدیریت Small Business

۱۰) Global Entrepreneurship Week

این کنفرانس در طول هفته‌ی جهانی کارآفرینی (18 تا 24 نوامبر) برگزار می‌شود و مدیران کسب‌و‌کارهای سراسر ایالات متحده آمریکا می‌توانند بدون خروج از کشور با همتایان بین‌المللی خود ارتباط برقرار کرده و دیدار کنند. با این حال قرار است که این کنفرانس این بار در شهر مسکو (روسیه) برگزار شود که همین موضوع می‌تواند روند تعاملات مدیرتی رهبران کسب‌و‌کارهای مدیریتی سراسر جهان را افزایش داده و قدم مثبتی برای اقتصاد و مدیریت تمامی شرکت‌کنندگان حاضر از کشور‌های مختلف به وجود آورد. ثبت‌نام در این رویداد رایگان است اما ممکن است شرکت در فعالیت‌های جانبی آن هزینه‌هایی را برای شرکت‌کنندگان به همراه داشته باشد.

کنفرانس مدیریت

۱۱) UserConf

هدف اصلی این کنفرانس یک‌روزه در این جمله خلاصه می‌شود: “چگونه با مدیریت صحیح، روزبه‌روز مشتریان راضی‌تری داشته باشیم؟” در این رویداد شرکت‌کنندگان می‌توانند از تمامی مباحث مربوط به مدیریت مشتری و حقوق هر دو طرف و همچنین مدیریت نحوه‌ی روابط بین مشتری و کسب‌و‌کار بهره‌مند شوند.

کنفرانس userconf

در سال‌های اخیر کنفرانس‌های مربوط به مدیریت، نقشی بسیار اساسی در پیشرفت سطح مدیریت کسب‌و‌کارهای هر کشور و آشنایی با شیوه‌ها و تحقیقات جدید در این زمینه داشته‌اند. در این مطلب شما با 11 نمونه از این کنفرانس‌های بین‌المللی آشنا شدید. امید است که به زودی شاهد افزایش برگزاری کنفرانس‌های مدیریتی داخلی در سطوح کشوری و بین‌المللی نیز باشیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *