رسانه ها و شبکه های اجتماعی چگونه به افزایش فروش رویداد شما کمک می کند؟

تاریخ: ۲۱ شهریور ۱۳۹۵
Social media

به عنوان انسان ما همواره در شبکه های اجتماعی حضور داشته ایم. این شبکه ها می تواند در قالب خانواده، گروه دوستی، باورهای مذهبی، موقعیت های اجتماعی و دیگر چیزها باشد. با گسترش و همه گیر شدن اینترنت پرسرعت و در دسترس بودن ابزار ها و وسایل ارتباطی مثل موبایل های هوشمند و تبلت ها، استفاده از رسانه های اجتماعی آنلاین نیز بسیار گسترش یافته است. رسانه های اجتماعی اجازه می دهند تا مردم بدون داشتن هیچ گونه دانش خاصی، به ارسال پیام بپردازند، فیلم و عکس به اشتراک بگذارند و یا با یکدیگر به بحث و گفت گو بپردازند. در چند سال اخیر شبکه های اجتماعی آنلاین بسیار محبوب و فراگیر شده اند. این شبکه های اجتماعی نه فقط برای ارتباط با دوستان و خانواده، بلکه به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند نیز مورد استفاده قرار می گیرد. رسانه های اجتماعی مکانی هستند که مشتریان با تبلیغات دهان به دهان می توانند باعث موفقیت یا شکست یک محصول یا برند شوند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

نوعی از بازاریابی اینترنتی است که از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده میکنند. هدف از بازاریابی در رسانه های اجتماعی ایجاد محتوا برای کاربران است تا آن محتوا را مصرف کنند، به اشتراک بگذارند و یا درباره ی آن بحث کنند تا به شهرت شرکت و دسترسی به مشتریان بیشتر کمک کند.

انتخاب شبکه اجتماعی مناسب یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید با آن روبه‌رو شوید. اگر پلتفرمی را انتخاب کنید که با توانایی‌ها و استعدادهای کسب‌وکار شما هماهنگی داشته باشد خواهید دید که شبکه‌های اجتماعی تا چه حد برای شما ارزشمند خواهند بود. در ادامه شبکه های اجتماعی که میتواند به افزایش فروش بلیت رویداد شما کمک کند را همراه با نقاط ضعف هر کدام ذکر کرده ایم تا بتوانید بهترین بهره را از هر شبکه داشته باشید.

downloadتلگرام

در حال حاضر تلگرام محبوب ترین پیام رسان در ایران می باشد و اغلب افرادی که می شناسیم از این اپلیکیشن استفاده می کنند. اگر شما برگزار کننده رویداد هستید به شیوه های زیر می توانید از تلگرام برای رویداد خود استفاده نمایید.

ایجاد گروه

گروه ها فرصت بسیار مناسبی برای صحبت بین اعضای رویداد شما و برقراری ارتباط دو جانبه با کاربران است. ایجاد گروه به شما اجازه میدهد کارهای زیر را به راحتی هر چه تمام تر انجام دهید.

  •  شبکه سازی : هر چقدر که شبکه ی کسب و کار شما بیشتر باشد، فرصت های بیشتری برای دیده شدن رویدادخود و کسب درآمد دارید. هر فردی که در رویداد شما شرکت می کند با ده ها فرد دیگر در ارتباط است که می تواند معرف مخاطبین جدید برای رویداد شما باشد و این ارتباط می تواند برای برگزاری رویدادهای بعدی شما نیز مفید باشد. پاسخ به سوالات کاربران: شرکت کنندگان پس از پایان رویداد همچنان مایل هستند که سوالات و ابهامات خود را از برگزار کننده بپرسند. ایجاد گروه این امکان را به شما می دهد که علاوه بر دریافت نظر کاربران، نقاط قوت و ضعف رویداد خود را متوجه شوید.
  • دریافت نظرات شرکت کنندگان : از این طریق بازخوردها و انتقادات و پیشنهادات شرکت کنندگان را می توانید دریافت کنید و برای ارتقای کیفیت رویدادهایتان اقدام کنید.
  • به اشتراک گذاری محتوای رویداد : می توانید قبل یا بعد از برگزاری رویداد، محتوای مورد نیاز اعم از کلیپ و تصویر و متن را با شرکت کنندگان به اشتراک بگذارید.

ایجاد کانال

  •  ارسال مطالب آموزشی : اغلب افراد در چندین کانال آموزشی تلگرام عضو هستند و مطالب آموزشی مرتبط با فعالیت کاری یا درسی خود را در آنها دنبال می کنند. ایجاد یک کانال این امکان را به شما می دهد تا  افرادی که به مطالب آموزشی شما علاقه مند هستند
  •  مرجعی برای اطلاع رسانی : با استفاده از کانال ها می توانید مخاطبین خود را همیشه در جریان آخرین رویدادها قرار دهید.
  • برندسازی و وفادارسازی مشتریان: از طریق کانال می توانید به برندسازی کسب و کار و یا همایش خود بپردازید؛ همچنین با ارائه طرح های مختلف، می توانید مشتریان را وفادار کنید و برای ایشان وابستگی ایجاد نمایید.
  • جذب مخاطبین جدید برای رویداد

بهترین شیوه استفاده از تلگرام برای جذب مخاطبین جدید

 تهاتر با رویداد های همکار و نزدیک

یکی از بهترین شیوه ها برای استفاده از تلگرام برای رویدادها، تهاتر با رویدادهای مشابهی است که در حوزه کاری شما قرار دارند. به عنوان مثال شما برگزار کننده دوره آموزشی در زمینه کاربرد اکسل هستید. برای این رویداد می توان کانال های مرتبط با بورس و فعالیت های مالی را پیدا کنید و در به صورت تهاتر به تبلیغ برای یکدیگر بپردازید و حتی پورسانتی به ازای هر فروش در نظر بگیرید. با استفاده از این روش، تبلیغات شما هدفمندتر خواهد بود و نتیجه ی بهتری خواهید گرفت.

goo_glلینک های کوتاه کننده

در صورتی که رویداد خود را در ایوند ایجاد کرده اید و یا دارای وب سایتی هستید که ثبت نام یا اطلاع رسانی رویداد را از این طریق انجام می دهید استفاده از ابزارهای کوتاه کننده لینک می تواند کمک شایانی به شما نماید. با استفاده از کوتاه کننده های لینک می توانید میزان دقیق کلیک بر روی لینک هایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اید را ببینید و متوجه شوید که تبلیغ شما در کدام شیوه بهتر جواب می دهد.

برای این کار می توانید از سرویس کوتاه کننده لینک گوگل استفاده نمایید و از میزان دقیق کلیک ها مطلع شوید.

linkedin(2)لینکدین

اگر به دنبال مخاطبان حرفه‌ای‌تر هستید لینکدین بهترین گزینه است. این شبکه اجتماعی به شما کمک می‌کند که با متخصصان حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید و از فعالیت ها و نظرات آنها آگاه شوید.

Facebook_logo-6فیسبوک

اگرچه در سال های اخیر استفاده از فیس بوک در ایران کاهش یافته است اما این سایت هم چنان کاربران وفادار خود را دارد.همچنین با انتشار رویداد خود در صفحه شخصی می توانید دوستان خود را که مدت هاست خبری از آنها ندارید در جریان این رویداد قرار دهید.استفاده از فیس بوک امکانات زیر را در اختیار شما می گذارد:

  •   انتشار لینک رویداد در صفحه شخصی
  •  امکان به اشتراک گذاری رویداد شما توسط دوستان
  •  امکان مطالعه نظرات دوستان و پاسخگویی به ایشان

 

aparat

آپارات

آپارات یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطب است چون محتوای ویدیویی بیشتر از هر نوع محتوای دیگری به اشتراک گذاشته می‌شود. اگر به درستی از آپارات استفاده شود، این شبکه اجتماعی تاثیر شگفت‌انگیزی روی موفقیت یک برند خواهد گذاشت. قرار دادن گزارشی از رویدادهای قبلی، میتواند گزینه ی مناسبی برای این کار باشد. خصوصا اگر بتوانید محتوایی به صورت مصاحبه با شرکت کنندگان تولید کنید و در این شبکه اجتماعی منتشر کنید، به احتمال بالایی موفق خواهید بود.

توییتر

از آنجایی که تمامی آپدیت‌ها به صورت زنده در توییتر پست می‌شوند، شما می‌توانید با تداول بیشتری در این شبکه اجتماعی پست منتشر کنید. ضمن اینکه توییتر ابزار بهتری برای پاسخ‌گویی به سوالات و شکایات مخاطبان است.

اینستاگرام

اینستاگرام یکی از جالب‌ترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطب است. استفاده از این شبکه اجتماعی بسیار ساده است و می‌توان در استفاده از آن خلاقیت زیادی به خرج داد. اینستاگرام همچنین مثل توییتر از هشتگ پشتیبانی می‌کند و مورد اقبال انواع کاربران ایرانی است. به طور کلی رسانایی پیام های تصویری بسیار بالاتر از پیام های متنی خواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *