۲۰ ایده‌ی خلاقانه برای تولید محتوا در کنفرانس‌ها

تاریخ: ۸ فروردین ۱۳۹۵
بازاریابی محتوا رویداد

اکنون که سال‌ها از شروع بازاریابی محتوا می‌گذرد، کم‌کم به سمت بلوغ این صنعت می‌رویم. محتوا نه تنها عامل توسعه‌ی برندها محسوب می‌شود، بلکه یک فرصت استثنایی برای برگزارکنندگان رویدادها است. محتوای تولیدشده برای رویدادها می‌تواند در رسانه‌های اجتماعی و یا وبلاگ‌تان منتشر شود.


اکنون که سال‌ها از شروع بازاریابی محتوا می‌گذرد، کم‌کم به سمت بلوغ این صنعت می‌رویم. محتوا نه تنها عامل توسعه‌ی برندها محسوب می‌شود، بلکه یک فرصت استثنایی برای برگزارکنندگان رویدادها است. محتوای تولیدشده برای رویدادها می‌تواند در رسانه‌های اجتماعی و یا وبلاگ‌تان منتشر شود. شما می‌توانید با توجه به شرایط برگزاری رویدادتان به صورت هفتگی و یا روزانه به تولید محتوا بپردازید.

تولید محتوا در کنفرانس‌ها باعث می‌شود بتوانید با جامعه‌ی خود بیشتر در تعامل باشید و چرخه‌ی کنفرانس خود را گسترش دهید. بنابراین ایجاد محتوا یکی از حیاتی‌ترین وظایف شما درجهت بازاریابی رویدادتان است. ما ۲۰ ایده‌ی ناب برای تولید محتوا در رویدادها جمع‌آوری کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید آن‌ها را بخوانید.

وبلاگ

۱) داستان خود را به اشتراک بگذارید: چالش‌های شخصی خودتان را که باعث شد رویدادتان را سازماندهی کنید در یک پست وبلاگی بنویسید. مردم مشتاق شنیدن داستان‌های واقعی هستند.

۲) پاسخ به سوالات متداول: آیا سوالاتی وجود دارند که اکثر مخاطبان این سوالات را از شما می‌پرسند؟ برای راحتی شرکت‌کنندگان و هم‌چنین خودتان، پاسخ این سوالات را روی وبلاگ‌تان و یا رسانه‌های اجتماعی منشر کنید. می‌توانید ویدیویی تهیه کنید و آن را پست کنید.

پاسخ به سوالات متداول

۳) به اشتراک‌گذاری تجربیات:  آیا کارهای خاصی انجام داده‌اید؟ به صورت کلیدی چه چیزهایی از سازماندهی رویداد خود یاد گرفته‌اید؟ درس‌هایی را که گرفته‌اید با همسالان خود به اشتراک بگذارید. هم‌چنین از شرکت‌کنندگان خود بخواهید تا داستان‌های خود را از حضور در رویداد شما، توصیه‌ها، آموخته‌های کلیدی و غیره را به اشتراک بگذارند.

۴) بیوگرافی سخنرانان خود را به اشتراک بگذارید: از سخنرانان خود بخواهید تا درباره‌ی زندگی حرفه‌ای خود اطلاعاتی ارائه کنند. این یک وضعیت برد-برد برای شما ایجاد خواهد کرد. شما با اندکی تلاش محتوای بزرگی ارائه خواهید کرد و سخنرانان شما نیز بیشتر در معرض دید قرار خواهند کرد.

سخنرانان در سایت

توییت

۵) اگرچه توییتر فیلتر است، اما بسیاری از شرکت‌کنندگان شما به آن دسترسی دارند و این رسانه بهترین جا برای فعالیت شما است. توییت‌های هم‌زمان با برگزاری کنفرانس (به عبارتی توییت‌های زنده) یک نوع کوچکی از روزنامه‌نگاری است و آن معمولا کانال اصلی توزیع محتوای شما در طول رویداد است.

۶) زیاد ریتوییت کنید: توییت شرکت‌کنندگان شما یک منبع قوی و قابل اعتماد برای سایر مخاطبان شما است. آن‌ها را سخاوت‌مندانه ریتوییت کنید.

۷) نقل‌قول‌هایی از سخنرانان‌تان : مردم عاشق جملات خوب هستند. اگر شما بتوانید جملات قوی از سخنرانان‌تان بیابید و توییت کنید چه بسا بارها توسط سایرین ریتوییت شود.

۸) هشتگ بزنید: یک هشتگ به رویدادتان اختصاص دهید تا هر کسی که خواست بتواند از طریق آن رویداد شما را دنبال کند و تمام توییت‌هایی که در مورد کنفرانس شما انجام شده را بیابد.

۹) وبلاگ‌نویسی زنده: وبلاگ‌نویسی زنده یک راه فوق‌العاده  موثر در کنفرانس‌های بزرگ برای ترویج اتفاقات همایش است. در وبلاگ‌نویسی زنده معمولا نقل‌قول‌هایی از سخنرانان، اطلاعیه‌ها، سخنان شرکت‌کنندگان و غیره  آورده می‌شود. به عبارت بهتر در وبلاگ‌نویسی زنده هر اتفاقی که در کنفرانس افتاد را بیان می‌کنید. برای مطالعه‌ی بیشتر در این مورد می‌توانید به مقاله‌ی نکات وبلاگ‌نویسی زنده از اپل نگاهی بیندازید.

ویدیو

۱۰) ویدیوهای توصیفی: ویدیویی از شرکت‎‌کنندگان خود بسازید و از احساسات آن‌ها نسبت به رویداد بپرسید، در مورد آن‌چه که آموخته‌اند، چه الهام‌هایی گرفته‌اند و غیره. در مورد همه‌ چیز از آن‌ها بپرسید.

۱۱) ساخت ویدیویی از افراد مشهوری که در کنفرانس حضور دارند: شما می‌توانید ویدیویی بسازید و در آن نظرات افراد مشهور که در کنفرانس حضور دارند را راجع‌به موضوعاتی که ارائه شد بپرسید.

۱۲) فیلم دعوت: می‌توانید ویدیویی بسازید و در آن با شرکت‌کنندگان و سخنرانان حرف بزنید و از آن‌ها بپرسید که مردمی که در کنفرانس شما شرکت نکرده‌اند چه چیزی را از دست داده‌اند و چرا باید در رویداد بعدی شما شرکت داشته باشند.

۱۳) فیلم‎ سخنرانی‌ها: انتشار سخنرانی‌ها برای کسانی‌که در کنفرانس شرکت نکرده‌اند فوق‌العاده ارزشمند است. اما حتما قبل از اانتشار آن‌ها با سخنرانان توافق کنید.

۱۴) پیش‌بینی‌ها: مردم پیش‌بینی‌ها را دوست دارند. از چهره‌های کلیدی رویداد در مورد روندها‌ی آینده‌ی صنعتی که هستند بپرسید. این‌گونه پیش‌بینی‌ها معمولا بسیار مورد توجه مردم قرار می‌گیرد و به اشتراک گذاشته می‌شوند.

نظرسنجی

۱۵) به اشتراک‌گذاری نتایج نظرسنجی‌ها: شما به راحتی می‌توانید بینش‌های ارزشمندی از شرکت‌کنندگان خود جمع‌آوری کنید، اما این کاملا به سوالاتی که می‌پرسید بستگی دارد. اگر بتوانید سوالات ارزشمندی در حوزه‌‌ی موردنظر خود بپرسید، نتایج بدست آمده فوق‌العاده بدردبخور خواهند بود؛ و در نهایت آن‌ها را توییت کنید.

۱۶) پرسش و پاسخ‌های پس از رویداد: به ندرت اتفاق می‌افتد که سخنرانان تمام سوالات شرکت‌کنندگان را پاسخ دهند؛ بنابراین بستری فراهم کنید تا همه‌ی سوالات را دریافت کنید و پس از رویداد از سخنرانان خواهش کنید در قالب فیلم یا یک پست وبلاگی به آن‎‌ها پاسخ دهند.

۱۷) اینفوگرافیک: اینفوگرافی‌ها کارآمدترین ابزارهای بازاریابی محتوا می‌باشند. از طرفی داده‌های بسیاری در کنفرانس‌ها انباشته می‌شود. اگر بتوانید داده‌های باارزشی از شرکت‌کنندگان جمع‌آوری کنید و آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، نتایج خوبی دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال احتمالا در کنفرانس خود از چند برنامه‌ی اندرویدی استفاده می‌کنید می‌توانید از شرکت‌کنندگان خود بپرسید که کدام‌یک را بیشتر پسندیده‌اند و نتایج را در اینفوگرافی بنویسید.

عکس‌ها

۱۸) جمع‌آوری سلفی‌‎ها: سلفی‌ها امضاهای جدید هستند و در کنفرانس‌ها که مردم فرصت دیدار با همکاران و قهرمانان خود را دارند، به تعداد زیاد گرفته می‌شوند. سلفی گرفتن در کنفرانس‌ها بسیار مد شده است. آن‌ها را جمع‌آوری کرده و به اشتراک بگذارید.

۱۹) نکات مهم سخنرانی‌ها: حرف‌های سخنرانان خود را گوش کنید و از میان آن بهترین جملات را انتخاب کنید و آن‌ها را به شکل تصویر درآورده و به اشتراک بگذارید. به خاطر داشته باشید که محتوای بصری بسیار تاثیرگذارتر از نوشته است.

۲۰) یک کولاژ عکس پست کنید: یک کولاژ عکس از میان عکس‌های انباشته شده در کنفرانس بسازید. ابزارهایی مانند PicMonkey می‌توانند در ایجاد یک کولاژ به شما کمک کنند.

کولاژ عکس

مطالب مرتبط

نظرات بازدیدکنندگان

  1. رویا گفت:

    جالب بود خلاصه و مفید سپاس

    1. عاطفه محمودی گفت:

      خوشحالیم که مطالب وبلاگ ایوند برای شما مفید بوده است. موفق باشید 🙂

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *