تجربیات امیرحسین امیری در برگزاری کارگاه های آموزشی

موضوع: گفت‌وگو
تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

امیر حسین امیری یکی از علاقه مندان به وب می باشد که از 5 سال پیش زمان زیادی را در رابطه با مباحث مرتبط با سئو و موتور جستجو گوگل وقت گذاشته است و در حال حاضر به عنوان یک متخصص سئو به برگزاری رویداد و مشاوره در این زمینه می پردازد. ما برای آشنایی بیشتر با  فعالیت ها و تجربه های ایشان صحبت کوتاهی با ایشان داشته ایم که در ادامه می توانید بیشتر در این زمینه بخوانید.

آقای امیرحسین امیری لطفا کمی در مورد کارگاه های آموزشی که برگزار می کنید توضیح دهید.

بنده تا 1 سال اخیر به طور متدوام پروژه های بهینه سازی وب سایت شرکت های مختلف را انجام می دادم. حدود یک سالی است که تصمیم بر این گرفتم ، آگاهی و علم سئو را در اختیار مدیران شرکتها، طراحان وب که تازه وارد فضای طراحی شده اند و هچنین وبستران عزیز قرار بدم.

همچنین لازم دونستیم با تدریس، آموزش و مشاوره SEO را در ایران بومی کنیم.

مخاطبان شما چه کسانی هستند ؟

سوال بسیار خوبی است، خیلی از دوستان و شرکت کنندگان از من سوال می کنند که آیا برای فراگیری ساختار بهینه سازی سایت لازم است طراح وب سایت باشیم ؟

در پاسخ این سوال همیشه خیر بوده است و هر فردی می تواند مخاطب ما باشد. اکثر مخاطبین ما، مدیران مارکتینگ شرکتها، طراحان وب ، مدیران وب و افراد عادی هستند که علاقمند به یادگاری این موضوع می باشند.

در مورد نحوه و ترفندهای بازاریابی رویداد خودکمی توضیح دهید؟ از چه روش هایی استفاده می کنید و کدام روش ها موثرتر است؟

البته لازم میدونم یک تشکر ویژه کنم از سایت و ایده ایوند که خود وب سایت بسیار تاثیر گذار بوده و حتی کاربرانی که این سایت را نمی شناختن برای ثبت نام از این طریق استفاده کرده اند. ما بیشتر از ابزارهای شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ استفاده میکنیم. البته راهای زیادی وجود دارد که شاخصه اصلی ما با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را باید گرفت.

photo_2016-06-16_11-04-34

برگزاری چنین رویدادهایی چه تاثیری روی شرکت‌کنندگان دارد؟ چگونه از آن‌ها بازخورد می‌گیرید؟

قطعا برای اکثر افراد تاثیر گذار بوده چراکه امروزه لازمه هر وب سایت استاندارد بحث بازاریابی بر موتورهای جستجو و بهینه سازی وب سایت خودش در گوگل است. خیلی از مدیران با شرکت در این کارگاه به خود می آیند که از همین امروز شروع به بهینه سازی وب سایت خود کنند و تاثیر بسیاری داشته است خوشبختانه

به نظر شما مهم‌ترین تخصص هایی که برای برگزاری رویداد ضروری هست چیست؟

به طور کلی اصول و فنون مذاکره، فن بیان قوی و داشتن یک روابط عمومی قوی یکی از مهم ترین تخصص هاست.

در قیمت‌گذاری رویدادتان چه چیزهایی را در نظر گرفته‌اید؟

بیشتر سعی کرده ایم ارزش بار علمی تبدیل به قیمت نشود. بیشتر خواستیم که علم و آگاهی را انتقال دهیم و خودمان هم چیزی بیاموزیم. به خاطر همین بیشتر سعی شده هزینه های برگزاری روی قیمت تاثیر گذار باشند.

مکان برگزاری رویداد شما کجاست و به نظر شما برای انتخاب یک مکان خوب چه استانداردهایی را باید رعایت کرد؟

عموما تهران، با سایر شهرستان ها در حال مذاکره هستیم.

دسترسی راحت به محل برگزاری بسیار مهم است. همیشه سعی کنیم رویداد را در منطقه ای از شهر قرار داده که دسترسی لازم وسایل نقلیه در آن وجود داشته باشد. ما یم شرکت کننده داشتیم از استان یزد آمده بود و خود را با مترو به محل برگزاری رساند  بسیار راحت و آسان.

محیط برگزاری نیز باید یک محیط آموزشی و یا مناسب برای آن رویداد باشد.

photo_2016-06-16_11-04-51

آیا ایدهای برای گسترش شبکهسازی مابین شرکتکنندگان داشتید؟

بله همیشه ما وب سایت و یا تخصص شرکت کنندگان را در ابتدای جلسه به اشتراک می گذاریم.

توصیه ی شما برای کسانی که می‌خواهند رویداد یا یک کارگاه آموزشی برگزار کنند چیست؟ احتمالا با چه مشکلاتی روبرو خواهند شد و چگونه می توان به این مشکلات غلبه کرد؟

حتما این نکته را در نظر داشته باشند که ابتدا کاربران و مخاطبین به سادگی به رویداد شما اعتماد نمی کنند. قرار نیست همان دفعه اول در رویداد شما مبالغ بالایی پرداخت کنند.

همچنین انتقال بار علمی و اینکه شرکت کنندگان بار علمی کارگاه آموزشی را دریافت کنند امر بسیار مهمی است که برگزار کننده کارگاه باید به آن دقت لازم را داشته باشد.

 

برای اطلاع از دوره های آموزشی امیرحسین امیری و ثبت نام اینجا کلیک کنید.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *