چرا برگزاری رویداد برای توسعه‌ی کسب‌وکار شما لازم است؟

موضوع: چرا رویداد
تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۵
رویداد - توسعه‌ی کسب‌وکار

همه‌ی صاحبان و مدیران کسب‌وکارها دوست دارند -ضمن حفظ و وفادار نگه داشتن مشتریان فعلی- هر روز مشتریان جدیدی پیدا کنند و به این وسیله شاهد توسعه‌ی کسب‌وکار باشند. این یعنی ساختن رابطه‌های جدید و بهتر کردن رابطه‌های قدیمی. و از آن‌جایی که تمام رابطه‌ها از طریق تجربه‌های مشترک ساخته شده و گسترش پیدا می‌کنند، به نظر می‌رسد که کسب‌وکارهای مختلف باید به دنبال ایجاد تجربه‌های مشترک برای مشتریان‌شان باشند. چه تجربه‌ی مشترکی بهتر از یک رویداد!؟

۹ دلیل که به شما نشان می‌دهند برگزاری رویداد برای توسعه‌ی کسب‌وکار شما لازم است:

۱- رابطه‌های جدید:

در دنیای تجارت، رابطه‌ی بیش‌تر با فروش بیش‌تر و توسعه‌ی کسب‌وکار مترادف است. رویدادها فرصت بسیار مناسبی برای ساختن روابط جدید و آشنایی با دیگران هستند. به گفته‌ی یک برگزارکننده، برخی رویدادها «درواقع مثل یک فری‌میوم عمل می‌کنند. یعنی در این رویدادها خیلی به سود فکر نمی‌کنیم بل‌که از آن‌ها استفاده می‌کنیم برای جذب مشتریان جدید برای کسب‌وکارمان.»

۲- جذب دنبال‌کنندگان و مشترکین جدید:

در طول برگزاری رویداد می‌توانید شرکت‌کنندگان را با وبسایت، بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی‌تان آشنا کنید. اگر لیست ایمیلی برای ارسال خبرنامه دارید، یک فرم ساده -که برای تمام حاضرین در دسترس باشد- می‌تواند به جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل بیش‌تر و بهتر کردن لیست خبرنامه‌تان مفید باشد. ممکن است شرکت‌کنندگان با بخشی از حضور شما در فضای مجازی آشنا باشند. به آن‌ها فرصت دهید تا آن بخشی که نمی‌شناسند را امتحان کنند. اگر کسی در تویتر شما را دنبال می‌کند، او را با صفحه‌ی اینستاگرام‌تان آشنا کنید.

۳- آشنایی با برند و تثبیت آن:

کارهایی که برای بازاریابی رویداد انجام می‌دهید، می‌توانند شما را به مخاطبین جدیدی وصل کنند که پیش از این با برند شما آشنا نبوده‌اند. علاوه بر این، یک رویداد خوب که شرکت‌کنندگان را با موضوع درگیر کند و ارزش خاصی به آن‌ها ارائه کند، باعث تثبیت و تقویت برند شما در ذهن آن‌ها خواهد شد. و افرادی که شما را به عنوان مرجع بپذیرند، به سفیران خوبی برای برندتان تبدیل خواهند شد و مشتریان جدیدی را برای کسب‌وکار شما به ارمغان خواهند آورد.

۴- اعتبار و مرجع بودن:

همان‌طور که گفتیم، تبدیل شدن به مرجع در ذهن مشتریان می‌تواند بازاریابی دهان‌به‌دهان را برای کسب‌وکار شما فعال کند و نتایج قابل توجهی داشته باشد. اما برای بالا بردن اعتبارتان و تبدیل شدن به مرجع باید بتوانید خودتان را ثابت کنید. برگزاری رویداد فرصت بسیار خوبی برای این کار است و در واقع مثل یک ویترین برای شما و کارکنان سازمان، محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید و توانایی‌های‌تان عمل می‌کند. اگر بتوانید از این ویترین به خوبی استفاده کنید، هر روز عده‌ی بیش‌تری پشت آن جمع خواهند شد. و این یعنی توسعه‌ی کسب‌وکار…

۵- فروش بیش‌تر:

بسته به این‌که چه محصول یا خدمتی را عرضه می‌کنید، رویدادها می‌توانند بستر مناسبی برای فروش مستقیم آن به شرکت‌کنندگان باشند. کسانی که در رویداد شما شرکت کرده‌اند، احتمالا آشنایی بیش‌تری با محصول‌تان دارند و برای خرید هم آماده‌ترند.

۶- فرصت‌های رسانه‌ای:

برگزاری یک رویداد خوب می‌تواند خیلی سریع تبدیل به یک خبر شود و در کانال‌های مختلف انتشار یابد. برای به حداکثر رساندن پوشش رسانه‌ای می‌توانید با رسانه‌های تخصصی یا محلی صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید گزارشی درمورد رویداد شما بنویسند. استفاده از امکان رپورتاژ در برخی رسانه‌ها هم -با این‌که رایگان نیست- می‌تواند تاثیرات مثبتی برای کسب‌وکار شما به همراه داشته باشد. حداقل تاثیر رسانه‌ای برگزاری رویداد برای شما، تامین شدن محتوای وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی خودتان خواهد بود. برای این کار، عکاسی از رویداد را فراموش نکنید و در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال باشید.

۷- وصل کردن دیگران به هم:

سعی کنید در رویدادتان کسان که فکر می‌کنید علایق و زمینه‌های فکری و کاری مشترکی دارند را به هم متصل کنید. معرفی شدن شرکت‌کنندگان به هم می‌تواند در ساختن یک جامعه‌ی کوچک از مشتریان‌تان به شما کمک کند. ضمنا، این دقیقا بخشی از همان ارزشی است که باید به مشتریان و شرکت‌کنندگان در رویدادتان ارائه بدهید.

۸- ارتباط به‌تر و بیش‌تر با مشتریان فعلی:

با روش‌های مختلفی از مشتریان وفادارتان تشکر کنید. این تشکر می‌تواند به شکل یک تخفیف یا حتی قدردانی زبانی باشد اما در هر صورت برای بالا بردن وفاداری مشتریان لازم است.

۹- ساختن دنیایی به‌تر:

اگر بتوانید یک موسسه‌ی خیریه را با خودتان هم‌راه کنید و به شرکت‌کنندگان امکان کمک به این موسسه را بدهید، هم برای ساختن یک دنیای بهتر تلاش کرده‌اید و هم به ساخته شدن چهره‌ای مثبت از کسب‌وکارتان در ذهن مخاطبین کمک کرده‌اید. اگر سازمان خیریه‌ی مذکور تا حدودی به زمینه‌ی کار شما ربط داشته باشد، احتمالا نتایج به‌تری به هم‌راه خواهد داشت.

اگر هنوز راضی نشده‌اید و مطمئن نیستید که برگزاری رویداد چطور می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند، با ما تماس بگیرید. کارشناسان ایوند همیشه از صحبت با شما و ارائه‌ی مشاوره خوش‌حال خواهند شد.

شماره تماس: ۰۲۱-۴۴۲۷۵۸۴۶

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *