چرا شرکت‌ها باید برای برگزاری دوره آموزش مدیریت سرمایه‌گذاری کنند

موضوع: چرا رویداد
تاریخ: ۱۲ تیر ۱۳۹۵
دوره آموزش مدیریت

مدیران فاقد مهارت فراتر از هر موضوع دیگری می‌توانند برای کسب‌وکارها مشکل‌زا باشند و آن‌ها را نابودی بکشانند، اگر مدیر هیچ ایده و منطقی برای کاری که انجام می‌دهد نداشته باشد و یا فاقد مهارت‌های اولیه برای مدیریت باشد، تاثیر قابل‌توجهی بر حفظ کارکنان، رضایت شغلی و بازدهی کار خواهد داشت.


مدیران فاقد مهارت فراتر از هر موضوع دیگری می‌توانند برای کسب‌وکارها مشکل‌زا باشند و آن‌ها را نابودی بکشانند، اگر مدیر هیچ ایده و منطقی برای کاری که انجام می‌دهد نداشته باشد و یا فاقد مهارت‌های اولیه برای مدیریت باشد، تاثیر قابل‌توجهی بر حفظ کارکنان، رضایت شغلی و بازدهی کار خواهد داشت.

مهارت‌ مدیریت دقیقا شبیه به رانندگی است، اگر شما به کسی که رانندگی بلد نیست ماشین بدهی و بگویی باید رانندگی کنی ممکن است بتواند این کار را انجام دهد، اما پس از اشتباهات و ضررهای زیاد به ماشین این کار را به سختی انجام دهد. مشکل بزرگی که در اکثر سازمان‌های کشور ما دیده می‌شود این است که تعداد کمی از مدیران تحصیلات مدیریتی دارند و آن‌هایی که تحصیلات مدیریتی دارند هم قادر نیستند مهارت‌های ضروری را در سازمان اجرایی کنند، لذا حضور در دوره آموزش مدیریت برای مدیران از جهات مختلف ضروری به نظر می‌رسد.

مهارت مدیریت ذاتی نیست

مدیران هسته‎‌ی مرکزی یک سازمان می‌باشند و از جهات مختلف(بالا، پایین و …) بر روی آن تاثیر می‌گذارند و روند حرکت‌ها چرخ‌های سازمان را تسهیل می‌کنند. مدیران ماهر فرآیند یادگیری را تسهیل می‌کنند و به سازمان کمک می‌کنند تا زنده بماند. همان‌طور که گفتیم این مهارت مانند رانندگی است و ذاتی نیست که تنها افراد خاصی از آن برخوردار باشند. مدیریت مهارتی است که با دانش، تجربه و رفتار آموخته می‌شود.

رابطه‌ی کارکنان با مدیرشان مهم‌ترین عامل در تعهد کارکنان است

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های مدیران رابطه با کارکنان‌شان است، پس از این‌که مدیران در دوره آموزش مدیریت شرکت کردند قادر خواهند بود انتظارات‌شان را از کارکنان به وضوح بیان کنند، کارکنان را برای توسعه‌ی شخصی تشویق کنند، از آن‌ها قدردانی کنند و بدین ترتیب کارکنانی راضی داشته باشند. کارکنان راضی مشتریان راضی ایجاد خواهند کرد و این موضوع یکی از دلایل اصلی سرمایه‌‌گذاری روی برگزاری یک دوره آموزش مدیریت است.

زمان سرمایه‌ی ارزشمندی برای سازمان‌هاست

اگر به دنبال دوره‌های آموزش مدیریت باشید خواهید دید که مدیریت زمان جزو اصلی‌ترین مباحث آموزشی است. مدیرانی که از مهارت مدیریت زمان برخوردارند در کمترین زمان بیشترین بازدهی را از خود و کارکنان‌شان دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، یکی از مشکلات اساسی که باعث تلف شدن زمان سازمان‌ها می‌شود نارضایتی کارکنان و مسائل حاشیه‌ای مثل شکایات، اشتباهات و غیره می‌باشد که براساس موارد گفته شده در مورد اول، مدیران ماهر نارضایتی کارکنان را به حداقل‌ترین میزان می‌رسانند، بنابراین مدت زمانی‌که صرف مسائل حاشیه‌ای می‌شود را به حداقل‌ترین میزان خود می‌رسانند.

بهبود روحیه‌ی مدیر و تاثیر مستقیم آن بر روی کسب‌وکار

موارد گفته‌شده در بالا به مقبولیت مدیر منجر می‌شود و همین مقبولیت تاثیر شگرفی بر روحیه‌ی مدیر خواهد داشت. در چنین شرایطی مدیر تحت حمایت کارکنانش قرار خواهد گرفت و اعتماد به نفس انجام کارهای مهمی را به دست خواهد آورد. بهبود مهارت‌های مدیریتی می‌تواند منجر به ایجاد یک محیط سالم، رضایت مشتری، سودبیشتر و رشد کسب‌وکار شود.

هنگامی‌که مدیران از مهارت‌های مدیریتی بهره‌مند می‌شوند، اعتماد به نفس انجام کارهای بزرگ را کسب می‌کنند، کارکنان از داشتن مدیرانی موثر لذت می‌برند و مشتریان نیز از برخورد صحیح کارکنان بهره‌مند خواهند شد.

ما در یک محیط رقابتی و استراتژیک فعالیت می‌کنیم

امروزه سازمان‌ها در یک محیط استراتژیک فعالیت می‌کنند؛ نوسانات اقتصادی، بازار ناشناخته و ضرورت داشتن مزیت رقابتی در دنیای امروز این الزام را برای کسب‌وکارها ایجاد کرده که از مدیران توانمندی بهره‌مند شوند تا بتوانند از طریق نوآوری سازمان را به سمت موفقیت سوق دهند. شرکت در برخی دوره های آموزش مدیریت به مدیران توانمندی ایده‌پردازی، طراحی استراتژی و نوآوری ارائه می‌کنند و آن‌ها را برای فعالیت در این محیط رقابتی آماده می‌سازند.

مدیران ماهر سود شرکت‌ها را افزایش می‌دهند

براساس گزارشات فوربز، همگی ۵۰۰ شرکت شگفت‌انگیز سال روی توسعه‌ی برنامه‌های رهبری برای مدیران سرمایه‌گذاری می‌کنند. رهبر کسی است که بتواند بر زیردستان خود نفوذ داشته باشد، بنابراین نمی‌توان هر مدیری را رهبر دانست. با برگزاری دوره آموزش مدیریت در حوزه‌ی رهبری، مدیران سازمان قادر خواهند بود به رهبرانی نفوذپذیر بر کارکنان تبدیل شوند. تحقیقات فوربز علاوه مورد گفته شده در بالا به این نتیجه رسیده است که مدیرانی که از توانمندی رهبری برخوردارند قادر هستند سود شرکت را به میزان ۴۷٪ افزایش دهند و ارزش شرکت‌ها را بالا برند.

مدیران و رهبران به خوبی توسعه یافته منجر به بهره‌وری و سود می‌شوند. رهبران با توسعه درک از سبک رفتار، ارتباط موثر، اثربخشی سازمانی و گوش دادن فعال، ستون موفقیت سازمان‌ها هستند. چگونه می‎‌توان از این اصل مهم و اثرگذار غافل بود؟

نتیجه‌گیری: دوره آموزش مدیریت

همه‌ی مواردی که در بالا اشاره کردیم در ارتباط با هم به ایجاد همبستگی سازمانی منجر خواهد شد و همه‌ی اعضای سازمان را به سمت یک هدف سوق خواهد داد. همان‌طور که گفتیم مدیر هسته‌ی اصلی و مرکزی سازمان است و اگر مهارت کافی برای اداره‌ی سازمان را نداشته باشد چرخ‌های سازمان به درستی نخواهد چرخید. با سرمایه‌گذاری روی آموزش مهارت مدیریتی و برگزاری دوره آموزش مدیریت برای مدیران تمام سطوح سازمان بهره‌وری و کارایی سازمان خود را بالا ببرید.

 

ebook

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *