٧ دوستی که یک برگزارکننده‌ی همایش باید داشته باشد

تاریخ: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

اگر تا به حال همایشی برگزار کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که انجام این کار به تنهایی امکان‌‎پذیر نیست و برای برگزاری بهتر به تخصص‌های مختلف برای همکاری نیاز دارید. به طور مثال اگر شما دوستانی در حوزه‌ی وبلاگ‌نویسی، آی‌تی، دکوراسیون، پذیرایی و غیره داشته باشید، با کمک گرفتن از آن‌ها از خیلی از جهات خواهید توانست رویداد خود را پربار کنید.

در ادامه لیستی از افراد معرفی می‌شوند که به شما(به عنوان برگزارکننده‌ی همایش) کمک می‌کنند تا شبکه‌ی ارتباطی پویا و متنوعی داشته باشید.

۱) کپی‌رایتر

برنامه‌­ریزی موثر یک همایش مستلزم ایجاد مقدار زیادی محتوا می‌­باشد. این محتوا می‌­تواند کتاب‌های الکترونیکی، وبینار، نوشته­‌های‌­وبلاگ‌ها، ایمیل‌­های خبری، کمپین رسانه­‌های اجتماعی و غیره باشد. ایجاد محتواد نیاز به یک نویسنده­‌ی خبره و کاربلد دارد. همکاری با یک نویسنده خبره و ایجاد محتوای مناسب می‌تواند کمک شایانی به بهینه‌سازی همایش شما برای موتورهای جستجو بکند. داشتن یک تیم تولید محتوا می‌تواند شما را در زمینه‌ی برندینگ و بازاریابی بسیار کمک کند.

۲) طراح گرافیک

همانند کپی‌رایترها، میزان نیازی که شما به گرافیک‌کاران خواهید داشت بسیار فراتر از تصورتان است. گرافیک‌ها معمولا در همه‌جا بدردبخور هستند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بدانید در کمپین‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی خود از چگونه عکس‌هایی استفاده کنید. آن‌ها هم‌چنین می‌توانید بر UX و UI وب‌سایت یا وبلاگ شما ارزش اضافه کنند.

وجود یک طراح گرافیک در تیم شما بسیار حائز اهمیت است، شاید الان فکر کنید خیلی کم به آن‌ها نیاز خواهید داشت، اما خواهید دید که برای انجام بسیاری از کارها حضور آن‌ها اجباری است.

۳) اثرگذارنده‌ها

یکی از مهم‌ترین رابط‌‌هایی که یک برنامه‌ریز همایش به آن نیاز دارد؛ کسی است که در صنعت احترام داشته باشد و ضامن مهارت­های شما باشد. هر همایشی که شما برنامه‌­ریزی و طرح ریزی می‌­کنید به برند شما نسبت داده می‌­شود و در حقیقت برند شما و شهرت شما را تعیین می‌­کند که می‌­تواند به نوبه خود بر جنبه­‌های مختلف کاری شما تاثیر بگذارد. کسی که کار شما را باور می‌­کند و درباره برند و نام تجاری شما بسیار صحبت می‌­کند که کمک شایانی در بیان موقعیت تخصصی خود به دیگران خواهد کرد و می­تواند میزان اعتباربخشی تصویر شمار را افزایش دهد.

زمانی که شما فرد اثرگذار در صنعت‌های مختلف را داشته باشید که به اندازه کافی درباره شما و فعالیت‌­های شما صحبت کند و به اشتراک بگذارند می‌­تواند یکی از نشانه‌­های کیفیت محتوا و سرویس ارئه شده شما باشد. حضور چنین افرادی در کنار شما به شدت در اذهان دیگران تاثیرگذار خواهد بود.

۴) آژانس مسافرتی

ممکن است همایش شما خواهان بسیاری داشته باشد و بخواهید آن را در شهرهای مختلف برگزار کنید. هماهنگی برنامه‌­های سفر کار مشکلی است، داشتن یک رابط که آژانس مسافرتی دارد و با نوسانات و تغییرات مربوط به هزینه سفرها آشنایی دارد می­تواند در برگزاری مناسب یک همایش به شما کمک بسیاری بکند. علاوه بر این آن‌ها می­توانند توصیه­ های مفیدی در باره معرفی مقاصد، مکان­ها، هتل و گزینه­‌های مسافرتی داشته باشند. حضور آن‌ها در تیم شما الزامی نیست، اما اگر بتوانید با چنین شخصی رابطه‌ی خوبی داشته باشید بسیار مفید خواهد بود.

۵) دوست‌هایی خوب در شهرهای مختلف

داشتن یک رابط در محلی که قرار هست همایش در آنجا برگزار شود بسیار مفید باشد، چون امکان دارد همایش شما در شهر و یا حتی کشوری برگزار شود که شما به‌­عنوان برنامه‌­ریز آشنایی نسبت به آنجا نداشته باشید. شرکت‌های مدیریت مقصد سرویس‌هایی هستند که در این زمینه فعالیت می‌­کنند. داشتن یک رابط می‌­تواند سرنخ مناسبی به شما در انتخاب مکانی متناسب با همایش تان بدهد. و شما می‌­توانید تعاملات بهتری داشته باشید. علاوه براین دانستن شرایط فرهنگی منطقه‌­ای برای شما ضروری می‌­باشد.

۶) مشاور حقوقی

برنامه­‌ریزان یک همایش نیاز هست که درک درستی از قوانین داشته باشند. آشنایی با قانون اهمیتی بیش از تنظیم درست یک قرارداد دارد. همچون مسائل مربوط به توانایی مدیریت، مسائل مربوط به بیمه، قوانین منطقه‌­ای می‌­باشد.

بسیار مهم است که یک برنامه‌ریز  همایش برخورد صحیحی با قوانین داشته باشد، در غیر این صورت محبوبیت خود را از دست خواهد داد. شناخت یک مشاور حقوقی به شما بسیار کمک خواهد کرد که یک  همایش را با درنظر گرفتن جنبه‌های قانونی به طرز مناسبی برگزار کنید.

۷) متخصصین و اهل فن

عوامل بسیاری وجود داردکه از نظر فنی و تکنولوژی که در برگزاری یک همایش باید در نظر گرفته شود. داشتن یک دوست متخصص و اهل فن که نیازهای خاص رویداد را درک کند، منجر به شگفت‌انگیزی همایش شما خواهد شد. منظور از اهل فن یک توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار یا یک مهندس نیست، بلکه کسی است که با روندهای جدید تکنولوژی آشناست و صنعت‌های مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این شخص می‌تواند یک وبلاگ‌نویس مشتاق فناوری‌های جدید برای همایش ها باشد، یک فروشنده در نمایشگاه تجاری و یا دوستی باشد که از کنفرانس‌ها یا گروه‌های صنعتی یافته‌اید. داشتن چنین دوستانی می‌تواند شما را به ارتباطات و فناوری‌­هایی رهنمود باشد که هرگز خود در نظر نگرفته بودید.

نتیجه‌­گیری

برنامه‌ریزی همایش یک کار حرفه‌ای است که بر ارتباطات صحیح و فعل‌وانفعالات بین صنایع تاکید بسیاری دارد؛ به‌خصوص در عصر کنونی که همه چیز بر ارتباطات موثر استوار است. بنابراین یک برنامه‌ریز موفق کسی است که شبکه‌ی ارتباطی‌اش بسیار قوی باشد، کسی که با افراد صنایع مختلف در ارتباط است و این مساله می­تواند الهام بخش او در برگزاری یک همایش باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *