۶ گام ضروری جهت ساخت رویدادی قدرتمند برای یک برند

تاریخ: ۴ فروردین ۱۳۹۵
رویداد محصول

برند‌های بزرگ همواره تلاش می‌کنند تا قبل و بعد از فروش محصولات‌شان، تجربه خوبی را برای مشتریان‌شان ایجاد کنند. ثبات و تمرکز، دو شرط لازم برای موفقیت کسب‌و‌کار‌ها هستند و شرکت‌های بزرگی نظیر اپل می‌دانند که باید با کسب موفقیت و پیشرفت‌های مداوم، علاوه بر حفظ مشتریان گذشته خود به دنبال جذب مشتریان جدیدی نیز باشند.


برند‌های بزرگ همواره تلاش می‌کنند تا قبل و بعد از فروش محصولات‌شان، تجربه خوبی را برای مشتریان‌شان ایجاد کنند. ثبات و تمرکز، دو شرط لازم برای موفقیت کسب‌و‌کار‌ها هستند و شرکت‌های بزرگی نظیر اپل می‌دانند که باید با کسب موفقیت و پیشرفت‌های مداوم، علاوه بر حفظ مشتریان گذشته خود به دنبال جذب مشتریان جدیدی نیز باشند. ایجاد تجربه‌ای مناسب برای کاربران، نیازی حیاتی برای هر برند و محصولی محسوب می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا ۶ راهنمایی جهت ایجاد یک رویداد قدرتمند برای برند‌تان را به شما معرفی کنیم.

۱) برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید

اهداف خود را کاملا مشخص کنید و بدانید که برای چه کسی و چرا بازاریابی می‌کنید. برای این کار نیاز دارید که قبل از آغاز رویداد، تحقیقات کاملی در مورد سبک رویداد و روشی که می‌خواهید توسط آن به معرفی برندتان بپردازید، داشته باشید. فراموش نکنید که کمپین‌های رو در رو در دنیای بازاریابی ارزش فراوانی دارند. جان هال در این مورد می‌گوید: ” این روز‌ها قدرت ارتباطات و تعاملات رو در رو میان دریای وسیعی از شبکه‌های اجتماعی در حال رشد و گرایش به بازاریابی آنلاین گم شده است.”

آرمان صفایی موسس رویداد بفکرشو نیز در این باره می‌گوید: “ما برای جذب دانش‌آموزان به رویدادمون از انواع راه‌ها استفاده کردیم. در اینستاگرام تبلیغ انجام دادیم، کانال تلگرام به راه انداختیم؛ با شبکه‌های ارتباطی خود در مدارس صحبت کردیم، اما ارتباط حضوری موثرتر از بقیه بود.”

۲) کمپینی پیش از آغاز رویدادتان به راه بیاندازید

ایجاد کمپین می‌تواند به معنای پخش پوستر، تبلیغ و به اشتراک گذاری مطالب مرتبط به آن در شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی هر کاری که باعث منعکس شدن نام برند شما شود، باشد. رویداد‌ها از اجزای اصلی بازاریابی محسوب شده و هدایت استراتژی‌های آن را به عهده دارند. این بدین معناست که رویداد‌ها باعث ایجاد رقابت‌های فشرده‌ای در دنیای بازاریابی خواهند شد. همچنین نباید از نقش SEO در کمپین‌های قبل از رویدادتان غافل شوید. SEO نقشی بسیار اساسی در دیده شدن کمپین شما خواهد داشت. بنابراین شما باید حدالامکان از لینک‌ها و کلمات مرتبط به برندتان در کمپین‌های آنلاین استفاده کنید.

همچنین بهتر است لینک‌هایی را به سایت‌های اسپانسر شما، کانال‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های اسپانسرهای‌تان ارجاع دهید. مهمتر از همه سعی کنید بک‌لینک زیادی را از سایت‌ها جمع‌آوری کنید. سپهر اسدیان یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش بک‌لینک‌ها را نوشتن پست مهمان برای سایت‌های محلی و جنرال می‌داند.

۳) از شرکت کنندگان در رویدادتان ثبت نام کنید

شما می‌توانید برای این کار ار ابزار‌هایی نظیر ایوند استفاده کنید. فرآیند ثبت‌نام موضوع مهمی است، زیرا باعث ایجاد حس مشارکت در شرکت‌کنندگان می‌شود. همچنین افراد ثبت‌نام کننده تاریخ رویدادتان را در تقویم‌شان ثبت کرده و به خاطر می‌سپارند و خود را برای آشنایی با ارزشی جدید در این روز آماده می‌کنند.

فراموش نکنید که طراحی صفحه ثبت‌نام به اندازه خود رویداد اهمیت دارد. زیرا این صفحه باعث تصمیم‌گیری برای شرکت کردن یا نکردن افراد در رویدادتان می‌شود. فرآیند ثبت‌نام به شما این فرصت را می‌دهد که برای تعداد مشخصی از میهمانان‌تان برنامه‌ریزی کنید واز پایگاه‌داده به دست آمده از این طریق در برنامه‌ها و مراسم‌های بعدی خود استفاده کنید.

۴) ارتباطی شخصی با مخاطبان‌تان ایجاد کنید

ارتباط اختصاصی می‌تواند با ارسال ایمیلی جهت یاد آوری روز رویداد برای مخاطبانی که ثبت‌نام کرده‌اند، عملی شود. این کار باعث می‌شود تا میهمانان‌تان حس کنند که تا چه اندازه‌ای برای شما مهم هستند. همچنین شما می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر و ویدئو‌های محصولات خود، علاوه بر معرفی اجمالی محصول و برند‌تان، مخاطبان‌تان را تشویق به حضور در رویدادتان کنید.

آرمان صفایی در این‌باره می‌گوید: “این‌که چگونه و از چه طریقی با مخاطبان‌تان ارتباط شخصی ایجاد کنید بسته به نوع رویداد شما و رده‌ی سنی مخاطبان‌تان دارد، این‌که ببینید آن‌ها بیشتر کجا هستند و چگونه خوشحال می‌شوند.”

۵) به ایجاد چشم‌ا‎‌ندازی جذاب و هماهنگ شده بپردازید

اولین دیدگاه همیشه در ذهن باقی می‌ماند. شما می‌توانید از پوستر‌ها، غرفه‌های مرتب و با برنامه و اجناس تبلیغاتی با لوگوی برند خودتان استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید با عرضه هدایا و اطلاعات رایگان برای مخاطبان، آن‌ها را به سمت خود جلب کنید. به طور کلی هر چیزی از آغاز تا پایان رویداد باید نشانگر تاثیر‌گذاری و کارآمدی برند شما باشد. اگر به واسطه این رویداد بتوانید قدرت و کارایی خودتان را در ذهن مخاطبان‌تان حک کنید، قطعا در اولویت‌های آن‌ها قرار خواهید گرفت.

۶) در رسانه‌های اجتماعی فعالیت کنید

شرکت‌کنندگان رویداد شما باید بتوانند به راحتی تجربیات خود را از رویداد در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. شما باید در جهت آسان کردن این کار برای آن‌ها تلاش کنید، در یک صفحه از وب‌سایت لینک شبکه‌های مختلف را ارائه کنید، هشتگ مناسبی برای خود انتخاب کنید تا شرکت‌کنندگان در توییتر و اینستاگرام از آن استفاده کنند.

اکنون شما با ۶ نکته برای ایجاد یک رویداد مناسب آشنا شده‌اید که به کمک آن‌ها می‌توانید بازاریابی و برندینگ خود را بهبود ببخشید. فراموش نکنید که بازاریابان موفق باید از قرار گرفتن استراتژی‌های رویداد‌های گذشته خود در کنار یکدیگر اطمینان حاصل کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *