۹ معیار مهم در بازاریابی کنفرانس که باید در نظر داشته باشید

تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۵
بازاریابی کنفرانس

چگونه می‌توان بهترین قیمت برای بلیت یک رویداد را تعیین کرد؟ یا وب‌سایتی جذاب و مناسب برای رویداد طراحی کرد و تاثیرات آن را سنجید؟ و یا با نشان دادن ارزشمندی رویداد، حامیان فراوانی را برای سرمایه‌گذاری بر روی آن متقاعد کرد؟ بسیاری از افراد تبلیغات را با بازاریابی کنفرانس اشتباه می‌گیرند، در حالی‌که برای بازاریابی باید فعالیت‌های بیشتری انجام داد.

‪اگر شما هم از سازمان‌دهندگان و برگزارکنندگان رویداد‌های متنوعی هستید و نمی‌توانید پاسخ مناسبی برای این سوالات بیابید، خبر خوبی برایتان داریم. در این مطلب قصد داریم ۹ نمونه از معیار‌های بسیار مهم در هر رویداد را به شما معرفی کنیم تا به وسیله‌ی سنجش میزان هر یک، رویداد‌های خود را جذاب‌تر و موفق‌تر از قبل برگزار کنید.

بازاریابی کنفرانس- ایوند

۱) یافتن زمان مناسب برای فروش بلیت

هنگامی که برنامه‌ریزان رویدادها بتوانند به درک درست و بهتری از زمان مناسب برای ثبت‌نام و فروش بلیت رویداد خود برسند، قادر خواهند بود تا مدت زمانی را که احتمال بیشترین ثبت‌نام‌ها و فروش بلیت در آن وجود دارد را تعیین کنند. اگر سازمان‌ها بتوانند به خوبی این موضوع را درک کنند، ممکن است تصمیمات مختلفی اتخاذ کنند. مثلا ممکن است زمان فروش بلیت و یا ثبت‌نام رویداد را تا رسیدن زمان مناسب به تاخیر بیاندازند. یا قبل از آغاز آن، کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی را برای جذب مخاطبان بالقوه که احتمال ثبت‌نام آن‌ها برای رویداد کمتر است، راه‌اندازی کنند. همچنین می‌توانند به ارائه‌ی بسته‌های ویژه‌ای برای مخاطبان بالقوه پرداخته و بر روی عادات روانی آنان جهت جذب هرچه بیشترشان سرمایه‌گذاری کنند. این مورد در بازاریابی کنفرانس بسیار مهم است.

۲) تنظیم مناسب قیمت بلیت

بازاریابی کنفرانس باید در نهایت به فروش بلیت ختم شود و آگاهی از قیمت مناسب به برنامه‌ریزان رویدادها این امکان را خواهد داد که تعادل مناسبی بین قیمت بلیت‌ها و تقاضا برای آنان ایجاد کنند. برای مثال ممکن است در برخی از رویدادها بنا به دلایل خاصی از جمله موضوع رویداد، محل و یا زمان برگزاری آن، آستانه‌ی کشش قیمت بلیت بسیار کم باشد. به این معنا که اعمال تغییر کوچکی بر روی قیمت بلیت تاثیر بسیار بزرگی در نتیجه‌ی نهایی و میزان تقاضاها خواهد داشت.

در مقابل، برخی دیگر از رویدادها ممکن است از آستانه‌ی کشش بالایی برخوردار باشند و تغییر در میزان قیمت بلیت‌ها تفاوت چندانی در تقاضای نهایی برای آن‌ها نداشته باشد. بهترین راه برای درک این موضوع، ردیابی میزان فروش و ثبت‌نام در برابر قیمت‌های مختلف برای بلیت‌ها است.

۳) تشخیص میزان ثبت‌نام بر اساس نوع بلیت

کدام دسته از بلیت‌ها بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند؟ با ردیابی میزان ثبت‌نام بر اساس نوع بلیت و ارائه‌ی بسته‌های ویژه و متنوع توسط برگزارکنندگان رویداد به مخاطبان، درک صحیح و امکان آگاهی یافتن از این موضوع بسیار افزایش خواهد یافت. آن‌ها می‌توانند از این اطلاعات در ارائه‌ی بسته‌های بلیت رویداد خود استفاده کرده و گزینه‌های بیشتری را برای مخاطبان رویداد فراهم کنند.

۴) درآمد حاصل از کدهای تبلیغاتی

از کجا می‌توان فهمید که سخنران، اسپانسر‌ها و همچنین حامیان صنعتی شما در میزان افزایش فروش بلیت و ثبت‌‌نام برای رویدادتان نقش موثری داشته‌اند؟ با فراهم آوردن این عناصر تاثیرگذار از طریق کد‌های قابل رهگیری، برنامه‌ریزان رویدادها می‌توانند میزان تاثیر در موفقیت هر یک از این موارد را در ثبت‌نام برای رویداد خود بسنجند.

۵) نرخ تبدیل مشاهده به خرید

این متریک به برنامه‌ریزان رویداد این امکان را خواهد داد تا وب‌سایت رویداد خود را به گونه‌ای طراحی کنند تا مخاطبان در هنگام مشاهده‌ی آن، علاقه بیشتری به ثبت‌نام در رویداد از خود نشان دهند. به جای سرمایه‌گذاری و پرداخت هزینه برای تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی و یا دیگر طرح‌های بازاریابی برای جذب مخاطبان به سمت رویداد شما، ممکن است بهتر باشد که از تله‌ی بهتری برای جذب مخاطبان‌‎تان به وب‌سایت و ترغیب آنان برای ثبت‌نام در رویداد استفاده کنید.

داده‌های به دست آمده از این روش به برنامه‌ریزان رویداد این امکان را خواهند داد تا تاثیر تغییرات اعمال شده بر روی وب‌سایت را بر روی میزان فروش بلیت و ثبت‌نام در بازاریابی کنفرانس بسنجند.

۶) نرخ ارسال ایمیل و کلیک بر روی آن

اهمیت این مورد برای برخی از برنامه‌ریزان موضوعی بدیهی و آشکار است. اما اگر شما بین کسانی هستید که تا امروز کمتر به موضوع ارسال ایمیل و ردیابی میزان موفقیت آن‌ها توجه داشته‌اند، وقت آن رسیده است که به دیگر برنامه‌ریزان موفق در این زمینه بپیوندید.

آگاهی یافتن از این موضوع به سازمان‌دهندگان رویدادها این امکان را خواهد داد تا از میزان “قابل کلیک بودن” ایمیل خود اطلاع یابند و محتوای ایمیل خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که مخاطبان، آن را مستقیما به پوشه‌ی ایمیل‌های اسپم منتقل نکنند!

ردیابی نرخ ارسال و کلیک بر روی ایمیل به شما این امکان را می‌دهد که میزان جذابیت ایمیل‌های خود را از دید کاربران‌تان بسنجید. اگر مخاطبان شما ایمیل‌ها را خوانده‌اند و همچنان تمایلی به کلیک بر روی لینک‌های موجود در آن از خود نشان نمی‌دهند، بهتر است در مورد محتوای آن تجدید نظر کنید. بازاریابی ایمیلی بخش مهمی از بازاریابی کنفرانس است که نباید از آن غافل شد.

۷) حامیان مالی رویداد

رویداد شما تا چه اندازه‌ای توانسته برای حامیان مالی خود ارزش ایجاد کرذه و رضایت آن‌ها را جلب کند؟ اگر اطلاعات قدرتمندی در دست داشته باشید، کار شما برای متقاعد کردن حامیان مالی دیگر و اثبات ارزشمندی رویدادتان به آن‌ها ساده‌تر خواهد شد. معیار‌های دیگری مانند تعداد بازدید از صفحه‌ی حامیان مالی، لایک‌ها و اقدامات صورت‌گرفته‌ی دیگر نیز می‌توانند حس ارزشمندی و روند رو به جلوی رویداد‌های شما را به حامیان القا کنند.

همچنین خود شما به عنوان سازمان‌دهنده‌ی رویداد می‌توانید از این معیارها برای یافتن اطلاعاتی همچون میزان درگیری و حمایت هر اسپانسر از رویداد، محبوبیت و مقبولیت آن‌ها در میان مردم و اطلاعات مفید دیگری استفاده کرده و حامیان مالی رویداد خود را با دقت بیشتری انتخاب نمایید.

۸) تعداد کاربران فعال در شبکه‌های مجازی

برنامه‌ریزان به این باور رسیده‌اند که داشتن یک جامعه‌ی مجازی که در آن بتوان کاربران را برای شرکت در رویداد برانگیخت و چه قبل و بعد از رویداد و چه در طول برگزاری آن محلی را برای ارتباط گرفتن آنان با یکدیگر مهیا کرد، بسیار ارزش‌مند است.

اگر کاربران شما از ابزار آنلاین استفاده نمی‌کنند، بهتر است قبل از هرچیز به ترغیب آن‌ها برای این کار بپردازید. در صورتی که موفق به انجام این کار شده‌اید (و یا کاربران شما هم‌اکنون نیز فعال هستند) می‌توانید یه راحتی با ارزش‌های سرمایه‌گذاری در این شبکه‌ها آشنا شوید. امروزه شبکه‌های مجازی به جزء تفکیک‌نا‌پذیری از رویداد‌ها تبدیل شده‌اند.

۹) تاثیر رسانه‌های اجتماعی

پلتفرم‌های رسانه‌ای فراوانی برای سازمان‌دهندگان رویداد‌ها وجود دارد که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توان فعالیت‌های بازاریابی کنفرانس را پیش برد. فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، اسنپ‌چت و لینکدین تنها بخشی از این رسانه‌های پرقدرت و بانفوذ هستند. شما می‌توانید تاثیرات و میزان نفوذ رویداد خود را در هر یک از این شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی بسنجید تا با اطلاعات به دست آمده، سرمایه‌گذاری بهتری را بر روی هر یک از آن‌ها داشته باشید.

نتیجه‌گیری: معیارهای فراوانی وجود دارند که برنامه‌ریزان رویدادها می‌توانند از طریق سنجش هر یک از آن‌ها، روند برگزاری رویدادهای خود را بهبود بخشند. اما در میان همه‌ی این‌ها، با تمرکز بیشتر بر روی معیارهایی از جمله میزان ثبت‌نام در رویداد، حامیان رویداد و همچنین تعاملات با شرکت‌کنندگان، برنامه‌ریزان قادر خواهند بود تا با پیش‌بینی‌های بهتر و دقیق‌تر در مورد رویداد‌های آینده، موفقیت آن‌ها را بیش از پیش تضمین کنند.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *